رئیس هیئت عامل ایمیدرو خبر داد؛

تولید ۹.۴ میلیون تن فولاد خام در کشور

جعفری گفت: شرکت‌های فولادی سال گذشته بیش از ۹.۴ میلیون تن فولاد خام (بیلت، بلوم و اسلب) تولید می‌کنند.

وجیهه الله جعفری رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:ایمیدرو استراتژی افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سود انباشته را با توجه به نیاز مالی شرکت‌های بزرگ تعریف و از سال گذشته با هدف ایجاد توسعه این بخش، کلید زد. امسال هم شرکت‌هایی همچون مبارکه، مس، گل گهر، چادرملو و... این راهبرد را عملیاتی خواهند کرد.

جعفری بیان کرد:این رویکرد به منظور تکمیل راه اندازی طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها و با هدف "جهش تولید" اجرا می‌شود. در سال گذشته مجموع افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ به مرز ۱۳۷۰۰ میلیارد تومان رسید. امسال فولاد مبارکه و مس هر کدام ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان، گل گهر ۵۲۰۰ میلیارد تومان، چادرملو ۱۲۰۰ میلیارد تومان و فولاد خوزستان ۱۳۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت.

او بیان کرد: ایمیدرو از ابتدای سال، استراتژی بومی سازی و توسعه ساخت داخل را ابلاغ و اهداف عملیاتی را از شرکت‌های زیرمجموعه دریافت کرد و پایش این استراتژی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. به عنوان نمونه شرکت‌های بزرگ، بومی سازی ۱۰۰۰ قطعه در سال را هدف گذاری کرده اند. شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی با اجرای برنامه بومی سازی قطعات و تجهیزات توانسته اند معادل ۵۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی ایجاد کنند.

جعفری ادامه داد: ایمیدرو از ابتدای دولت یازدهم اقدام به اکتشاف ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور کرده است. در این میان عملکرد ۲ سال گذشته، ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع است. یکی از نتایج فعالیت‌های گستره اکتشافی ایمیدرو طی دولت یازدهم و دوازدهم، افزایش بیش از ۵۰۰ میلیون تن به ذخایر سنگ آهن کشور و ۲ برابر شدن ذخیره بوکسیت کشور است.


بیشتر بخوانید:


رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: آلومینیوم در سال جهش تولید، همچنان بالاترین رقم رشد تولید را در بین تولیدات شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در اختیار دارد. تولید شمش این محصول طی چهار ماه ابتدای ستا گذشته با رشد ۶۷ درصدی همراه بود. طی فروردین تا پایان تیر ماه سال گذشته، افزون بر ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ تن شمش تولید شد این در حالی است که تولید مدت مشابه سال ۹۸ به ۸۳ هزار تن رسیده بود.

او گفت: از تابستان ۹۸ تا بهار سال گذشته، ایمیدرو دو کارخانه آلومینیوم جاجرم و آلومینیوم جنوب (سالکو) را راه اندازی کرد به طوری که سالکو، به عنوان بزرگ‌ترین و مدرنترین کارخانه تولید آلومینیوم ایران، با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی احداث شد.

جعفری تصریح کرد: شرکت‌های فولادی نیز طی این مدت بیش از ۹.۴ میلیون تن فولاد خام (بیلت، بلوم و اسلب) تولید کرده اند که این رقم ۹ درصد بیش از عملکرد مدت مشابه سال قبل است. همچنین تولید آهن اسفنجی به بیش از ۱۰.۵ میلیون تن رسید که حاکی از افزایش ۱۲ درصدی تولید این محصول است. مس کاتد نیز دراین مدت با تولید ۹۱ هزار تنی رشد یک درصدی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار