رئیس دیوان عالی:

جمعیت کیفری زندان‌ها به حداقل رسید / حکم حبس کمتر صادر می‌شود

مرتضوی‌مقدم با بیان اینکه تلاش‌ها بر این است تا در حد امکان مجازات‌های جایگزین اعمال شود، اما زندانیان مواد مخدر مجازات جایگزین ندارند گفت: در دو سال اخیر با اقدامات گسترده در قوه قضائیه، امید در دل‌های مردم ایجاد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سید‌احمد مرتضوی‌مقدم امروز در سفر به خراسان جنوبی و در بازدید از شهرستان قائنات با اعلام اینکه دادگاه‌ها و دادسرا‌ها کارشان به روز شده و امید که در محتوای آرا هم تحولی صورت گیرد اظهار داشت: اشتباه در آرا به حداقل رسیده و این کاهش سبب می‌شود که فراغت قضات عالی بیشتر شود.

او توجه به خانواده‌ها و فرزندان زندانیان را در برنامه‌های قوه قضائیه دانست و افزود: از خانواده‌ها می‌خواهیم در پیشگیری از جرایم نقش داشته باشند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه دوره جدید قوه قضائیه دوره تحول نامیده شده و این یک دوره پر کار وپر تلاش است، ادامه داد: تمامی مسئولان قوه قضائیه در کشور فعالیت‌های فوق العاده‌ای را شروع کرده و کار مضاعفی انجام می‌دهند که آثار این تلاش‌ها هم در دو سال اخیر نمایان شده است آن طور که امیدی در دل مردم ایجاد شده است.

مرتضوی‌مقدم از رسیدگی به پرونده‌های زیادی خبر داد و گفت: قوه قضائیه توجه زیادی به زندانیان دارد و در تلاش است که جمعیت کیفری زندانیان به حداقل رسیده و امکان مجازات جایگزین داده شده و حکم حبس کمتر صادر شود، اما زندانیان مواد مخدر از این امر مستثنی بوده و مجازات جایگزین ندارد.

او وضعیت زندان قاین را مطلوب دانست و افزود: در این زندان تعداد زندانیان به اندازه ظرفیت زندان است و در کشور در پالایش‌هایی که در زندان‌ها توسط مقامات قضایی استان‌ها صورت می‌گیرد تعداد زیادی از زندانیان آزاد شده اند و تعداد زیادی هم به مرخصی رفته اند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.