با رعایت این نکات از هک شدن لپ تاپ خود جلوگیری کنید!

رایانه‌های شخصی همیشه در معرض آسیب و حمله‌های هکری قرار دارند و اگر آن‌ها از امنیت بالایی برخوردار نباشند به راحتی به طعمه‌ای برای هکر‌ها تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه استفاده از لپ تاپ و رایانه شخصی، امری اجتناب ناپذیر است و بیشتر مردم به صورت روزانه ساعت‌ها وقت خود را صرف کار کردن با آن‌ها می‌کنند، در این بین اما افراد سودجویی هم هستند که از امنیت پایین سیستم کاربران به صورت نامحسوس سواستفاده کرده و اطلاعات مهمی که آن‌ها در سیستم شخصیشان ذخیره کرده‌اند را می‌دزدند.

راه‌های زیادی وجود دارد که هکر‌ها می‌توانند به لپ تاپ‌ها نفوذ کرده و اطلاعات کاربران را هک کنند. این نفوذ و هک شدن گاهی به دلیل برخی از خرابی‌های کاربران یا پیروی از روش‌های اشتباه در شبکه‌های Wi-Fi عمومی است که اطلاعات کاربران را در معرض دزدیده شدن قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


نکاتی وجود دارد که کاربران باید برای محافظت از لپ تاپ‌ها و همچنین امنیت اطلاعات شخصی خود در سیستم شخصی شان رعایت کنند تا در معرض هک اطلاعات نباشند، در ادامه این نکات را می‌خوانید:

با رعایت این نکات از هک لپ تاپ خود جلوگیری کنید!

خاموش کردن بلوتوث

وقتی از بلوتوث استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید، زیرا روشن بودن مداوم بلوتوث کاربران را در معرض هک قرار می‌دهد.

با رعایت این نکات از هک لپ تاپ خود جلوگیری کنید!

خودداری از وصل شدن به شبکه Wi-Fi عمومی

شبکه‌های Wi-Fi عمومی بدون رمز عبور و پرکاربرد فاقد ویژگی‌های امنیتی و یکی از شگرد‌های هکران برای هک رایانه‌ها هستند.

با رعایت این نکات از هک لپ تاپ خود جلوگیری کنید!

نصب برنامه‌های امنیتی

یک برنامه امنیتی بر روی تلفن خود نصب کنید، همچنین باید برنامه‌های ضد ویروس و جاسوسی را مانند Avast، Kaspersky Mobile Antivirus و Bitdefender را در رایانه خود نصب کنید.

با رعایت این نکات از هک لپ تاپ خود جلوگیری کنید!

استفاده از رمز عبور قوی

رمز‌هایی مانند ۰۰۰۰ و ۱۲۳۴ به راحتی به خاطر سپرده می‌شوند، اعدادی آسان هستند که حدس زدن آن‌ها کار سختی نیست. بهتر است، رمز عبور شش رقمی ایجاد شده به طور تصادفی انتخاب کنید.

با رعایت این نکات از هک لپ تاپ خود جلوگیری کنید!

به روزرسانی منظم سیستم عامل و نرم افزار

اگر سیستم عامل و نرم افزار را به طور خودکار و منظم به روز نکنید، دستگاه اغلب از شما درخواست به روزرسانی‌های مورد نیاز را می‌کند و اکثر کاربران برای اطمینان از نصب جدیدترین به روزرسانی‌ها، این کار را به درستی انجام نمی‌دهند، که منجر به مشکلات عمده‌ای می‌شود به عنوان خود بروزرسانی مشکلات امنیتی را پیدا کنید.

خاموش کردن قابلیت تکمیل خودکار

تکمیل خودکار ویژگی است که آنچه را تایپ می‌کنید حدس می‌زند و کلمه، عبارت یا سایر اطلاعات را از طرف شما تکمیل می‌کند و اگرچه این ابزار مناسب است، آدرس ایمیل، آدرس پستی، شماره تلفن و سایر اطلاعات مهم شما را در اختیار هکر‌ها قرار می‌دهد.

خودداری از نصب نرم افزار‌های نامعتبر

اغلب کاربران نرم افزار‌های رایگان را بارگیری می‌کنند و انجام این کار می‌تواند منجر به انواع مشکلاتی برای آن‌ها شود. شما باید از کلیک کردن روی تبلیغات مشکوک در صفحات اینترنت خودداری کنید و هرگز موافقت یا نصب مواردی را که از آن مطمئن نیستید را انجام ندهید.

با رعایت این نکات از هک لپ تاپ خود جلوگیری کنید!

پاک کردن سابقه داده مرورگر

مرورگر وب رایانه شما شامل سابقه مرور، سابقه داده از جمله کوکی‌ها و پرونده‌های ذخیره شده است و باید آن‌ها را کاملاً حذف کنید تا در صورت هک شدن دستگاهتان، حداقل اطلاعات ممکن در اختیار هکر‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ممد پاپتی
۰۶:۵۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
باو سرعت بلوتوث اونقدر کمه که ۲ ساعت طول میکشه ۱ عکش انتقال داده شه
ماکه وایفای مفتی تا الان تو ایران ندیدیم
تحت هیچ شرایطی انتی ویروس نصب نمیکنم چون علاوه بر کاهش سرعت سیستم گاهی اوفات فایل های مهمم رو به دلیل ویروس بودن که نیستن پاک میکنه
با رمز عبور موافقم البته همه میدونن
در مورد اپدیت باید عرض کنم که هیچ ویندوزی داخل ایران اورجینال نیست و همه کرک شده هستند و اپدیت کردن خیلی خیلی مضره علاوه برا تموم کردن بسیااااار سریع اینترنت شما باعث کند شدن سیستم میشه پیشنهاد میکنم اپدیت خودکار و به کل هرچیزی مربوط به اپدیت هست هاموش کنید
ماکه خودکار تکمیل کننده تو لب تاپ ندیدیم
یه چیز بسیار کودکانس که به مردم هشدار بدبد که برنامه الکی دانلود نکنید اگر مردم همچین چیزی رو نمیدونن باید لب تاپ رو باهاشون خورد کنی
پاک کردن داده های مرور ام موافقم مخصوصا ذخیره پسوورد و غیره اصلا فعال نکنید
آخرین اخبار