تصمیم شرکت‌های بزرگ فناوری برای بازگرداندن کارمندشان به دفاتر

همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا شرکت‌های بزرگ که کارمندان زیادی هم دارند، شیوه جدیدی از کار کردن یعنی کار از منزل را شروع کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از یک سال از دورکاری کارمندان شرکت‌های بزرگ می‌گذرد و اکنون برخی از این شرکت‌ها قصد دارند تا دوباره کارمندان خود را به دفاتر برگردانند و دورکاری را لغو کنند. دورکاری تجربه متفاوتی برای همه کارمندان در سراسر جهان بود و توانست تغییراتی بسیاری را در سبک زندگی و کاری این افراد ایجاد کند. برخی از شرکت‌ها قصد دارند این نوع کار را پس از واکسینه شدن جامعه در برابر کرونا نیز ادامه دهند.


بیشتر بخوانید


برنامه فیسبوک برای بازگشت به کار

فیسبوک قصد دارد بازگشت کارمندان به دفاتر و شروع کار حضوری را در ماه می‌آغاز کند. مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک اعلام کرد که برنامه‌های دورکاری در زمان شیوع کرونا نوید این را می‌دهد که حدود نیمی از کارمندان این شرکت می‌توانند طی پنج تا ۱۰ سال آینده باز هم دور کاری داشته باشند و فیسبوک این ظرفیت و زیرساخت‌ها را دارد. اما اکنون فیسبوک قصد دارد در آینده نزدیک دفاتر خود با حضور ۱۰ درصدی و محدود کارمندان شروع کند و به مرور تعداد کارمندان را افزایش دهد.

تصمیم شرکت های بزرگ فناوری برای بازگرداندن کارمندشان به دفاتر

این شرکت انتظار دارد بزرگترین دفاتر خود را تا ماه سپتامبر به ظرفیت ۵۰ درصدی برساند. علاوه بر محدود کردن تعداد افرادی که حضوری کار می‌کنند، فیسبوک استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و انجام آزمایشات هفتگی COVID19 را در دستور کار دارد.

اوبر هم حضوری می‌شود

تصمیم شرکت های بزرگ فناوری برای بازگرداندن کارمندشان به دفاتر

اوبر امیدوار است که حتی زودتر از فیسبوک به کار حضوری برگردد. این شرکت اشتراک تاکسی اعلام کرد که در ۲۹ مارس با ظرفیت محدود ۲۰ درصد دفتر سان فرانسیسکو را بازگشایی خواهد کرد. اوبر قصد دارد محدودیت‌های مشابه COVID19 را مانند فیسبوک دنبال کند و به استفاده از ماسک، نظافت منظم و درخواست از کارمندان با اعضای خانواده بیمار برای ماندن در خانه تاکید دارد. قبل از این طرح بازگشایی، اوبر به کارمندان دفتر خود اجازه می‌داد تا اواسط سپتامبر ۲۰۲۱ از خانه کار کنند.

توئیتر هنوز برنا‌مه‌ای برای کار حضوری ندارد

تصمیم شرکت های بزرگ فناوری برای بازگرداندن کارمندشان به دفاتر

سایر شرکت‌های فناوری در داخل و خارج از کالیفرنیا رویکردی متفاوت را در پیش گرفته‌اند. توئیتر گام بزرگی در این رابطه برداشت و کار در خانه را برای مدت زمان نامشخص به عنوان گزینه‌ای برای همه کارمندان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون قرار داد. سخنگوی توئیتر می‌گوید که این شرکت برای زمان بازگشایی دفاتر خود تاریخ مشخصی ندارد، اما شروع به کار تدریجی، دفتر به دفتر و با ظرفیت ۲۰ درصد است. "

مایکروسافت نیمه حضوری نیمه مجازی

تصمیم شرکت های بزرگ فناوری برای بازگرداندن کارمندشان به دفاتر

گوگل و مایکروسافت به دنبال مدل‌های ترکیبی هستند، مایکروسافت دفتر مرکزی خود در ردموند ۲۹ مارس بازگشایی می‌کند. این شرکت همچنین انتظار دارد که کار از خانه به صورت نیمه وقت برای همه کارمندان اعمال شود. برنامه‌های گوگل چندان قطعی نیستند و این شرکت هنوز توضیحی خاصی در این رابطه نداده، اما در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که کارمندان تا سپتامبر ۲۰۲۱ می‌توانند از خانه کار کنند و کارمندان را ملزم به سه روز کار حضوری در دفاتر می‌کند.

اپل بی برنامه است

تصمیم شرکت های بزرگ فناوری برای بازگرداندن کارمندشان به دفاتر

گفتنی است، شرکت اپل نیز هنوز اطلاعاتی درباره زمان بازگشت به کار حضوری نداده، اما گزارش شده که این شرکت اوایل ماه می‌سال ۲۰۲۰ دستور داده که برخی از کارکنان به دفاتر خود بازگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار