استفاده از درگاه دوگانه در تبلت‌ های اپل + عکس

شرکت اپل در نسل اول از آیپدهای خود از دو درگاه برای اتصالات به تبلت استفاده می کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل از گذشته تاکنون محصولات بسیاری را روانه بازار کرده که با استقبال بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به تکنولوژی رو به رو شده است. یکی از این محصولات آیپد‌ها هستند.

به تازگی تصاویری از اولین نمونه تبلت‌های شرکت اپل که با نام آیپد شناخته می‌شوند در اینترنت منتشر شده که نشان می‌دهد در آن‌ها از سیستم درگاه متفاوت استفاده می‌شده است. این تصاویر را فردی به نام جولیو زومپتی که کلکسیون داری از محصولات شرکت اپل است در توئیتر منتشر کرده که در این تصاویر یک پورت عجیب در قسمت چپ دستگاه دیده می‌شود که به نظر می‌رسد یک کانکتور ۳۰ پینی اپل است.

زومپتی در توضیح این تصاویر نوشت که اپل در تولید این تبلت‌ها به دنبال سیستم درگاه دوگانه بوده و در این باره توضیح داد: " در ابتدا اپل به دنبال استفاده از سیستم درگاه دوگانه برای اولین تبلتش بود. پورت دوم در سمت چپ دستگاه قرار داشت و ظاهرا از شارژ هم پشتیبانی می‌کرد."


بیشتر بخوانید


حذف پورت در آیپدهای بعدی

در مراحل بعدی توسعه تولید تبلت‌ها، اپل این پورت را از آیپدهایش حذف کرد. توسعه سخت افزاری در محصولات شرکت اپل چند مرحله‌ای است که شامل EVT (تست تایید مهندسی)، DVT (تست تایید طراحی) و PVT (تست تایید تولید) است و این شرکت در مرحله DVT تصمیم به حذف این پورت گرفت.

استفاده از درگاه دوگانه در تبلت‌ های اپل + عکس

پیش‌تر نیز درباره استفاده از سیستم درگاه دوگانه برای نسل اول آیپد گزارشاتی منتشر شده بود، یکی از نمونه‌های این مدل آیپد در سال ۲۰۱۲ در وب‌سایت eBay فروخته شد و ادعا می‌شود که استیو جابز، مدیر عامل اپل در فاصله‌ای کوتاه قبل از رونمایی از این تبلت‌ها تصمیم به حذف پورت کرد.

گفتنی است؛ اپل نسل اول آیپد‌ها را همراه با درگاه کیبورد جداگانه به قیمت ۶۹ دلار را روانه بازار کرد که از طریق پورت ۳۰ پینی زیر دستگاه به آن متصل می‌شد.

استفاده از درگاه دوگانه در تبلت‌ های اپل + عکس

استفاده از درگاه دوگانه در تبلت‌ های اپل + عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار