اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار درسطح ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تا کنون بیش از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم‌های نوین آبیاری کشاورزی تجهیز شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مازیار ارین در جریان بازدید از وضعیت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در چالدران  از اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشاردرسطح ۱۲۰ هزار هکتاراز اراضی کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد و  گفت: این میزان سیستم‌های آبیاری نوین از محل اعتبارات کمک‌های فنی اعتباری و اعتبارات اجرای عملیات شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در شمالغرب استان عملیاتی شده است.

آرین با بیان اینکه در حال حاضر از محل اعتبارات سال گذشته بیش از یکهزار و ۷۰۰ هکتار در مناطق مختلف استان سیستم‌های نوین آبیاری در دست اجرا است، اضافه کرد: امسال نیز عملیات اجرایی طرح‌های آبیاری جدید نیز در استان اجرا خواهد شد.

او  افزود: بر اساس مصوبه دولت اعتبار ۸۵ درصد از پروژه‌ها در حوزه آبیاری نوین توسط دولت تامین می‌شود و مابقی آورده خود بهره برداران است.

آرین در رابطه با سامانه اطلاع رسانی نوین آبیاری گفت: تجهیزات استاندارد مورد نیاز سیستم‌ها که دارای تاییدیه هستند، در این سامانه بارگذاری می‌شوند و کشاورزان با اطمینان خاطر می‌توانند تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.