هر روز بدتر از دیروز/شناسایی ۸۸۸ نفر بیمار کرونایی در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۸۸۸ نفر دیگر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا و ۱۶۵ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری شدند.

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، درباره شیوع بیماری کووید۱۹ در استان گفت: وضعیت قرمز کرونای در شهرستان‌های  ارومیه، خوی و نقده ادامه دارد.

آقازاده درباره موارد ابتلا در استان افزود: در آذربایجان غربی تعداد افراد مبتلا و بستری به کووید-۱۹ در حال افزایش است و در صورت عدم رعایت مردم و مسئولین شرایط برای کادر درمان سخت خواهد شد.

او در ادامه: از ابتلای ۸۸۸ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد حدود ۱۶۵ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

آقازاده گفت: در حال حاضر ۸۱۱ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: از این تعداد، ۴۰۸ نفر مشکوک و ۴۰۳ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

او گفت: ۱۸۴ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

جواد آقازاده اضافه کرد: از این تعداد همچنین ۴۷ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است.

آقازاده با اشاره به فوت ۵ نفر دیگر شامل ۱ نفر در ارومیه، ۱ نفر در مهاباد، ۱ نفر در خوی، ۱ نفر در میاندوآب، ۱ نفر در شاهین دژ به علت ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند، افزود: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۸۱۳ نفر رسید.

او تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می‌تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.