فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در استان همدان

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در استان خبر داد.

مصطفی وصالی ناصح، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان در بازدید از مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۲۵۷ دستگاه ماشین آلات سنگین به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

او افزود: پارسال نیز ۷۷ هزار و ۱۳۲ وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده و بررسی شدند.

وصالی با تاکید بر لزوم توجه به معاینه فنی خودروها، ابراز داشت: تردد خودرو‌ها بدون داشتن معاینه فنی در جاده‌ها ممنوع است و باید سیستم فنی و ضریب ایمنی خودرو چک شود چرا که در کاهش تصادفات بسیار مثمر ثمر است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان، بازدید مستمر از مراکز معاینه فنی خودرو به منظور کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را از اقدامات این اداره کل برشمرد و تأکید کرد: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز به شکل مستمر از طریق کارشناسان اداره کل انجام می‌شود و در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران این مراکز داده می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در این بازدید‌ها نظارت بر دستگاه‌های کنترل تست دود، تست ترمز، لغزش و سرعت، چک کردن تاریخ‌های کالیبراسیون دستگاه‌ها و کنترل نحوه عملکرد آنها، بازدید از محوطه مرکز معاینه فنی و ارائه پیشنهادات برای تسهیلات برای خدمت رسانی در دستور کار است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.