در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ادامه داوری آثار مکتوب در نوزدهمین جایزه ادبی قلم زرین

رئیس انجمن قلم ایران از برگزاری جلسه‌های داوری آثار رسیده به دبیرخانه جایزه ادبی قلم زرین خبر داد.

محسن پرویز رئیس انجمن قلم ایران، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری دوره جدید جایزه قلم زرین گفت: انجمن قلم ایران جایزه قلم زرین را پیش رو دارد و این جایزه ادبی در سال جاری هم مانند سال‌های قبل در پنج رشته داستان بزرگسال و کودک و نوجوان، شعر بزرگسال و کودک و نوجوان و نقد و پژوهش‌های ادبی برگزار می‌شود. امسال آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۹ را در جایزه ادبی قلم زرین بررسی می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


وی افزود: دبیرخانه نوزدهمین جایزه ادبی قلم زرین آغاز به کار کرده و دبیر این جایزه ادبی مشخص شده است. این روزها جلسه‌های داوری آثار رسیده به جایزه ادبی قلم زرین ادامه دارد. از میان آثار رسیده به این رویداد فرهنگی یک اثر برگزیده و یک اثر شایسته تقدیر در هر یک از بخش‌های آن شناخته می‌شود.

رئیس انجمن قلم ایران درباره نحوه تهیه کتاب برای داوری در جایزه ادبی قلم زرین بیان کرد: معمولا کتاب‌هایی که در جایزه ادبی قلم زرین داوری می‌شوند، از دو طریق برای داوری تهیه می‌شوند. یک شیوه آن انتشار فراخوان است و از این رو بخشی از آثار از طریق نویسندگان و ناشران برای شرکت در این رویداد ادبی ارسال می‌شوند. بخش دیگر هم آثاری هستند که مدنظر داوران جایزه ادبی قلم زرین هستند.

پرویز ادامه داد: امسال مبنای داوری را بر کتاب‌هایی گذاشتیم که برای جایزه ادبی قلم زرین ارسال می‌شوند؛ چون مشکل سال گذشته را برای تهیه آثار مدنظر داوران پیش رو داریم. انجمن قلم ایران سال گذشته برای تهیه این دست از کتاب‌ها به دلیل برگزار نشدن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با سختی مواجه شد. هرچند امسال هم کتاب‌های مورد نظر داوران را برای داوری در این رویداد فرهنگی تهیه می‌کنیم اما در زمینه داوری تمام آثار در جایزه قلم زرین نگرانی نداریم. چون بخشی از آن از طریق نویسندگان و ناشران به دست ما می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار