کرونا،مسئولان و یا میهمانان نوروزی، کدام یک نهاوند را تعطیل کردند؟

پس از مدتها، وضعیت قرمز کرونایی بالاخره شهرستان نهاوند را به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،به کجا چنین شتابان مسئولان و کرونا با همکاری میهمانان نوروزی چه بر سر شهرستان مظلوم نهاوند آوردندکه این روزها شهرقرمز کرونایی را یدک می کشد شهری که به سرزنده ای با جاذبه های فراوان گردشگری و مناطق بکر با سوغاتی های فراوان و ارزان و مردمی میهمان نواز و صمیمی معروف بود اما این روزها با جمعیتی افزون بر ۱۹۶هزارنفر از اسفندماه تاکنون شرایط بسیار سختی را تجربه می کند به طوری که تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی آن مملو از جمعیت بیمار کرونایی است به راستی چه کسی مقصر این شرایط است مسئولان، مردم یا میهمانانی که فقط تفریح برایشان مهم است.

کرونا،مسئولان و یا میهمانان نوروزی کدام یک نهاوند را تعطیل کردند

امسال مردم نهاوند شرایط بسیارسختی را از لحاظ اقتصادی و درمان پشت سرگذاشتند که به گفته بسیاری از بزرگان و ریش سفیدان فقط نمونه این شرایط را فقط در ۷۰ سال پیش می شود دید در حالی که اخبار و زیر نویس شبکه های سراسری تلویزیون قبل از عید شرایط نهاوند را نارنجی اعلام می کرد اما مسئولان نظری دیگر داشتند این در حالی بود که شهر مملو از جمعیت بود که در صف های طولانی مرغ، گوشت،آجیل و شیرینی و یا برای اقلام ضروری و قیمت های سرسام آور حضور داشتند هرچه خبرنگاران و اهالی رسانه نهاوند تذکر دادند نه گوش شنوایی برای مسئولان و نه مردم و میهمانان نوروزی که سوغاتی آن ها عزادار کردن خانواده های زیادی شد متاسفانه تغییر رنگ نارنجی پیش از آغاز سال نو به زرد کرونایی موجب شد که دروازه‌های شهر نهاوند به روی مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور باز شود و دورهمی ها، تجمع‌ها برگزاری مراسم‌ عزا وعروسی آزادانه در مناطق مختلف نهاوند برگزار می شد حتی بعد از ۱سال مسابقات فوتبال هم برگزار شد و این عادی انگاری دیری نپایید که نهاوند را به قرمز پر خطر کرونایی تبدیل کرد.

کرونا،مسئولان و یا میهمانان نوروزی کدام یک نهاوند را تعطیل کردند

دکتر سیامک دانشور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند می گوید: واقعا دیگر حرفی برای گفتن نداریم اینقدر تذکر دادیم ولی کسی گوش نکرد پرسنل و کادر درمان ما توان خود را از دست داده اند بسیاری از آن ها بیمار شده و دیگر امکانات ما جوابگوی این همه مراجعه را ندارد چون این شهرستان محل تردد و واسط استان‌های جنوبی به غربی و مرکزی است لذا ناچار هستیم به بر خی بیماران در استان‌های کرمانشاه یعنی شهرستان کنگاور و شهرستان نورآباد در استان لرستان خدمات رسانی کنیم تا جایی که تعدادی از بیماران بیمارستان‌های نهاوند از این شهرستان‌هاست، لذا نیازمند امکانات بهداشتی و درمانی بیشتری هستیم.

او بیان کرد: دو بیمارستان علیمرادیان و شهید قدوسی نهاوند در مجموع  دارای ۲۳۰ تخت فعال هستند که تا شب گذشته بیش از۱۲۰بیمار کرونایی در این بیمارستان ها بستری شده اند و مراکز درمانی این دو بیمارستان مجبور شده اند ۵ بخش در دو بیمارستان را به بستری کردن بیماران کرونایی در نهاوند اختصاص دهند.

کرونا،مسئولان و یا میهمانان نوروزی کدام یک نهاوند را تعطیل کردند

دکتر دانشور تاکید می کند هرچند همه امکانات را برای ارایه خدمت به بیماران کرونایی اختصاص داده ایم، اما کادر درمان  نهاوند واقعا خسته است و به همین خاطر از مردم می خواهیم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا هر چه زودتر زنجیره انتقال ویروس قطع ، و شرایط عادی شود و باقیمانده میهمانان نوروزی نیز هرچه زودتر نهاوند را ترک کنند تا بیش از این سطح آلودگی گسترش نیافته است.

روستائیان به شهر نهاوند عزیمت نکنند

آیت صالحی معاون برنامه‌ریزی و نماینده تام الاختیار فرماندار نهاوند در ستاد مقابله با کرونا گفت: شهرستان نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و محدودیت ها و تعطیلی اصناف در حال اجرا است با توجه به تعطیلی مشاغل گروهای شغلی ۲،۳،۴ مردم روستاهای مختلف به جز مواد ضروری به نهاوند عزیمت نکنند.

کرونا،مسئولان و یا میهمانان نوروزی کدام یک نهاوند را تعطیل کردند
او بیان کرد: به دنبال افزایش تعداد بیماران کرونایی شهرستان و تکمیل ظرفیت بخش‌های کرونایی بستری بیمارستان آیت ا... علیمرادیان و ارجاع بیماران کرونایی نیازمند به بستری به بیمارستان آیت ا..قدوسی، از مردم تقاضا داریم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.
 صالحی افزود: با توجه به افزایش روند ابتلا در برخی از روستاها در صورت ادامه این روند تدابیر لازم جهت قرنطینه روستاهای مربوطه اتخاذ شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به تعطیلی گروهای شغلی دو،سه و چهار از  روستائیان عزیز تقاضا می شود تا اطلاع ثانوی از رفت و آمدهای غیرضرور به شهر جداً پرهیز نمایند.

پلمب سه واحد صنفی در نهاوند

همچنین سید حسین حسنی رئیس اتاق اصناف نهاوند از پلمب سه واحد صنفی به علت رعایت نکردن تعطیلی واحد صنفی خبر داد وگفت: تعدادی دیگر از واحد های متخلف تذکر دریافت کردند همچنین تعداد بیشتری هم در روز های بعدی تعطیل می شوند.

حسنی افزود: برابر  مصوبه ستاد کرونای کشور مشاغل گروه های شغلی ۲،۳،۴ در شهرهای قرمز تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و اگر قانون را رعایت نکنند پلمب و به دادگاه معرفی می شوند.

بازار و باشگاه های ورزشی نهاوند تا اطلاع بعدی تعطیل هستند

مراد ناصری فرماندار نهاوند اظهار داشت: فعالیت های بازار اصلی نهاوند و سالن های ورزشی تا اطلاع بعدی تعطیل است و با متخلفان سرپیچی کنندگان از این قانون برخورد می شود.

او گفت: تمامی مراکز درمانی مملو از بیمار است واقعا مراجعات زیاد بیماران نهاوندی و شهرستان های اطراف توان پرسنل و کادر درمان ما را گرفته است وقتی مردم قانون را رعایت نمی کنند و هرجوری دلشان می خواهد به میهمانی، جشن و دید و بازدید می روند نتیجه اش می شود قرمز شدن وضعیت نهاوند که برای همه مشکل ساز می شود.

فرماندار نهاوند افزود: تمامی محدودیت ها در مورد نهاوند انجام شده اما عده ای همچنان رعایت نمی کنند مرگ و بیماری عزیزان خود را جلوی چشمشان می بینند ولی توجهی نمی کنند.

اوبیان کرد: تنامی مراکز تفریحی و رفاهی و رستوران ها و مشاعل غیر ضروری در نهاوند تعطیل هستند.

نقض شیوه نامه های بهداشتی در نهاوند منجر به صدور حکم خرید ماسک برای بیماران کرونایی شد

عباس آزاد بخت دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: دو نفر در شهرستان نهاوند که موجب نقض دستورالعمل‌های ستاد کرونا شده بودند با حکم دادستانی به خرید هزار عدد ماسک برای افراد کرونایی محکوم شدند.

او افزود: این افراد به علت نقض صریح شیوه نامه های بهداشتی که مورد تاکید ستاد مقابله با کرونا قرار داشت به این احکام محکوم شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند با تشریح حکم صادره اظهار داشت: به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که بنا به تشخیص مرکز بهداشت تهدید علیه سلامت عمومی تلقی شود جرم محسوب شده و یک سال حبس برای مرتکبین در بر دارد.

او با یادآوری اینکه شرایط شهرستان به لحاظ بیماری کرونا قرمز بوده و باید مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا  توجه کنند گفت: با توجه به اینکه دستورالعملهای ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد لذا کسانی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند مطابق قانون با آن ها برخورد می‌شود.

مراسم بزرگداشت سالگرد حاج میرزا لغو شد
همچنین حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا امام جمعه نهاوند خبر از لغو نخستین مراسم سالگرد شهاد حاج میرزا محمد سلگی داد و گفت: براساس برنامه قرار بود ۱۸ فروردین ماه این مراسم در مصلی برگزار شود که به دلیل قرمز شدن شهر نهاوند این مراسم هم لغو شد.

گزارش از علی سهرابی

انتهای ییام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.