کاخ سفید: آمریکا می‌تواند راه دیپلماسی با کره‌شمالی را در پیش گیرد

سخنگوی کاخ سفید ادعا‌های جدیدی درباره رویکرد دولت آمریکا نسبت به کره‌شمالی مطرح و اعلام کرد قطعا تحریم‌ها ادامه خواهند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جین ساکی» سخنگوی کاخ سفید، امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی ادعا‌های جدیدی درباره رویکرد دولت آمریکا نسبت به کره‌شمالی بیان کرده است.

این مقام ارشد آمریکا در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «آمریکا می‌تواند نوعی دیپلماسی با کره‌شمالی را در پیش گیرد تا درگیری میان پیونگ یانگ درباره زرادخانه‌های هسته‌ای کاهش یابد.»

او در ادامه گفت: «ما سیاست مشخصی درباره کره‌شمالی داریم که هدف آن هم کاهش دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است. ما قطعا به تحریم‌ها ادامه خواهیم داد و در حال رایزنی با متحدانمان هستیم.»

به تازگی مشاوران امنیت ملی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای ادامه همکاری سه جانبه با هدف خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی به توافق رسیدند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه‌ای برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، ندارد. بایدن پیش از این گفته بود که مایل به نوعی دیپلماسی با کره‌شمالی است.

مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ از نشست ناموفق فوریه ۲۰۱۹ در هانوی متوقف شد، در آن نشست آمریکا خواستار اقدامات قاطع‌تر از کره‌شمالی برای دست کشیدن از سلاح‌های هسته‌ای خود بود و پیونگ یانگ واشنگتن را به عدم پاسخگویی به گام‌های برداشته شده متهم کرد. مذاکرات اکتبر ۲۰۱۹ در سوئد نیز نتوانست بن‌بست را بشکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بتواند ببینیم!!!
آخرین اخبار