بازگشت محدودیت‌های کرونایی به کردستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرستان‌های نارنجی و قرمز کردستان با محدودیت همراه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه گیری کووید ۱۹ در کردستان ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر و سه شهرستان در وضعیت نارنجی و پر خطر قرار دارند که با توجه به مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در آن‌ها با محدودیت همراه است.

او افزود: در شهرستان‌های قرمز یعنی سنندج، سقز، بانه، بیجار، دیواندره، و کامیاران فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند که شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهرستان‌های نارنجی شامل دهگلان و مریوان مشاغل گروه‌های یک و ۲ اجازه فعالیت دارند و گروه‌های سه و چهار با محدودیت مواجه است.

او هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی اعلام و اضافه کرد: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است.

زارعی تاکید کرد: این محدودیت‌ها بر اساس مصوبه‌ها و دستور‌های ستاد مقابله با کرونا اعمال می‌شود و با توجه به وضعیت استان، گروه‌های شغلی سه و چهار در شهر‌های نارنجی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازار‌های روز، فروشندگان مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلاها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خُرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره سه شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما‌ها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره چهار شامل برگزارکنندگان مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دُخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۵۰۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و چهار بیمار هم جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ۳۸۶ بیمار در مراکز درمانی کردستان بستری هستند که ۱۷۹ نفر آن‌ها مربوط به سنندج است.

۵۶ بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و یک‌هزار و ۱۲۵ نفر در استان از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون قربانی کرونا شده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.