۵۰ درصد آزمایش‌های کرونا در کردستان، کرونای انگلیسی است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد نمونه آزمایش‌های گرفته شده در کردستان از نوع کرونای انگلیسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر موج چهارم کرونا در استان روند صعودی دارد و سرعت گسترش آن بسیار نگران‌کننده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی عنوان شده توسط وزارت بهداشت، وضعیت کرونا در شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، دیواندره، بانه و بیجار قرمز اعلام شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: بی‌توجهی مردم و عدم رعایت نکات بهداشتی ۶ شهرستان استان را قرمز و شهرستان‌های مریوان، کامیاران و دهگلان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او با بیان اینکه در حال حاضر سروآباد از لحاظ کرونا در شرایط زرد است، گفت: تغییر وضعیت شیوع کرونا در استان به دلیل سرازیرشدن مسافران و گردشگران نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هفته‌های قبل پیش‌بینی شده بود و به کرات درخواست خودداری از حضور مردم در تجمعات و دورهمی‌ها، حتی به خواهش هم کشیده شد.

او با بیان اینکه براساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی و آمار‌های رسمی منتشره، وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا شکننده و خطرآفرین است، گفت: موج چهارم کرونا با شیب تصاعدی به کردستان رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با افزایش تعداد بیماران جدید و بستری‌های کووید ۱۹، استان وارد موج چهارم کرونا شد و در روز‌های آینده شاهد افزایش تعداد جانباختگان ناشی از آن خواهیم بود.

فلاحی افزود: علت سرعت بالای شیوع بیماری ناشی از ویروس جهش یافته موسوم به انگلیسی است و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد نمونه آزمایش‌های گرفته شده از موارد مشکوک، ویروس جهش یافته است که در برخی شهرستان‌ها این میزان به بیش از ۷۰ درصد هم می‌رسد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود و این میزان تا ۲ هزار تست در روز قابل افزایش است، اذعان کرد: ازدحام بالای جمعیت در اماکن عمومی، میهمانی‌ها، مراسمات و دورهمی‌ها مهم‌ترین فاکتور در گسترش شیوع بیماری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.