کرونا و پر شدن سریع تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با این سرعت شیوع کرونا کمتر از ۱۰ روز تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی تکمیل می‌شود.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در استان مرکزی گفت: با این سرعت شیوع بیماری، در کمتر از ۱۰ روز تمام ظرفیت درمانی استان مرکزی تکمیل می‌شود.

جمالیان افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی ۲هزار و ۱۰۰ تخت است که با این روند سریع ابتلا به کویید ۱۹ اکنون فقط ۶۵۰ تخت خالی داریم.

او ضمن اینکه از مردم خواست مراقب ابتلا به کرونا باشد و از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند گفت: شهروندان در روز‌های آخر شعبان در مراسم عروسی شرکت نکنند و اگر قبلا به اینگونه مراسم دعوت شدید اصلا شرکت نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خطاب به مردم گفت: اگر علائم سرماخوردگی دارید حتما بنا را بر کرونا بگذارید و مراقب اطرافیان باشید و با شرایط ضعف و بیحالی در محل کار حاضر نشوید.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و این استان با رنگ آبی، زرد و نارنجی خدا حافظی کرد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و روز اول اسفند ماه ۹۸ اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.