تاکید مجدد آذری جهرمی به تسریع در هوشمند سازی پست

وزیر ارتباطات در نشستی که با اعضای شرکت پست داشت، بر تسریع هوشمندسازی این شرکت و نحوه ارسال مرسولات تاکید کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار ویدیو کنفرانسی با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت ملی پست ایران با تقدیر از مجموعه این شرکت برای خدمات رسانی در ایام کرونایی سال ۹۹ گفت: ارائه خدمات بخش‌های دیگر نیز در ایام کرونایی مدیون ظرفیت‌های ایجاد شده توسط شرکت پست است.

وی با اشاره به آغاز هوشمندسازی و افزایش ظرفیت در شرکت پست، افزود: با اقدامات انجام شده کیفیت رساندن بسته‌های پستی به درب منازل نیز باید افزایش یابد و بسته‌ها سالم به مقصد برسد.

آذری جهرمی با تاکید مجدد به تسریع در هوشمندسازی پست، گفت: بالا بردن ظرفیت شبکه پستی باید با هوشمندسازی انجام شود.

وی به استفاده از ناوگان هوایی برای رساندن بسته‌های ۲۴ ساعته تاکید کرد و افزود: خط هوایی شاید در ابتدا سودآور نباشد، اما باید به عنوان یک سرمایه گذاری برای ارائه خدمات جدید دیده شود.

وی تحول دیجیتال و خدمات جدید پستی را یکی دیگر از اولویت‌های سال جاری این شرکت بیان کرد و افزود: پست‌های جدید مانند پست سوغات در شرکت پست باید تعریف شود.

آذری جهرمی پاسخگویی به مردم از طریق ۱۹۳، فرهنگ سازی و نماد سازی و اثراث فرهنگی الصاق تمبر را از برنامه‌هایی مناسبی عنوان کرد که باید در شرکت ملی پست ادامه داشته باشد.

افزایش یافتن سرعت ارسال بسته‌های پستی

همچنین رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در شش ماهه پایانی سال ۹۹ و برنامه‌های پیش بینی شده در سال جاری پرداخت.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به چالش‌ها و موانع سال گذشته بویژه در بخش‌های زیرساختی و همچنین موضوع تغییر رویکرد شبکه از قبول پاکت و بسته‌های کوچک به امانات و مشکلات بوجود آمده در این زمینه افزود: با توسعه زیر ساخت‌ها و تجهیز مراکز تجزیه مبادلات در تهران و استان‌ها سرعت ارسال مرسولات افزایش یافت.

رئیس هیئت مدیره تجهیز و راه اندازی سالن جدید تجزیه مبادلات استان البرز به عنوان دومین استان با حجم مبادله بالا را از اقدامات دیگر زیر ساختی در توسعه مراکز تجزیه و مبادلات برشمرد و گفت: توسعه مراکز مبادله استان‌های گیلان و خراسان رضوی در سال گذشته انجام و در سایر استان‌ها از جمله خوزستان و یزد نیز در برنامه امسال شرکت قرار دارد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به برگزاری مناقصه مکانیزه کردن تجزیه و مبادلات کشور گفت: مناقصه هوشمند سازی ۵ هاب منطقه‌ای دیگر برگزار و در حال انجام است.

سبحانی فر با تاکید بر حفظ و صیانت بسته‌های مردم گفت: علاوه بر پرداخت غرامت مرسولات آسیب دیده، نسبت به خرید ۴ هزار ترولی برای جلوگیری از آسیب دیدگی احتمالی مرسولات اقدام شده است.

وی اضافه کرد: تهیه ۴۰۰ دستگاه وانت برای ارتقای سرعت در جابجایی و رفع مشکلات حمل و نقل مرسولات پستی و خریداری تعدادی کامیون در دستور کار است که ۲۷ اردیبهشت ماه وارد چرخه حمل و نقل پستی می‌شوند.

معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد: در حوزه کارکنانی پکیج کامل نامه رسانی شامل لباس، کلاه، کیف نامه رسانی و ... تهیه شد و در پایان سال ۱۳۹۹ در اختیار نامه رسانان قرارگرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر ضرورت ارتقای معیشت بازنشستگان بیان کرد: با تصمیم جدید هیئت مدیره مقرر شد پرداخت حق بیمه همکاران در شرف بازنشستگی به منظور ترمیم حقوق آنان پس از دوره خدمت افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره با اشاره به تصویب ساختار سازمانی شرکت ملی پست پس از ۲۰ سال در اواخر سال گذشته اضافه کرد: تبدیل وضعیت ۲ هزارنفر از کارکنان در دست اجراست و در این طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های پیمانی به رسمی، رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و اخذ کدشناسه برای آن دسته از کارکنان فاقد کد انجام خواهد گرفت.

سبحانی‌فر در پایان به برقراری پرداخت رفاهیات تمامی کارکنان از شهریور ماه ۹۹ اشاره کرد و افزود: پرداخت رفاهیات بازنشستگان از ۶۵ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار