دبیر ستاد انتخابات اصفهان:

۹۸۲ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر اصفهان ثبت‌ نام کردند

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۹۸۲ نفر تا سومین روز از مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری در این استان نام‌نویسی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری از روز دوشنبه شانزدهم فروردین ماه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

علی اصغر رفیعی‌نژاد دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت:از میان داوطلبانی که تا کنون در انتخابات شورا‌های اسلامی روستایی و تیره‌های عشایری در استان اصفهان ثبت نام کردند ۹۱۲ نفر مرد و ۷۰ نفر زن هستند.

او با بیان اینکه بیشتر داوطلبان از شهرستان اصفهان با ۱۷۷ نفر هستند، اظهار کرد: تا سومین روز مهلت قانونی ثبت نام، ۷۳۴ نفر بصورت مراجعه حضوری، ۱۲۴ نفر از طریق دفاتر پیشخوان دولت، ۵۲ نفر از طریق برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و ۷۲ نفر از طریق برنامه‌های کاربردی رایانه نام نویسی کردند.

رفیعی نژاد خاطرنشان کرد: امسال داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و تیره‌های عشایری در استان اصفهان برای ۲ هزار و ۷۶۳ کرسی در روستا‌های دارای سه کرسی شورا (۹۲۱ روستا) و ۵۸۰ کرسی روستا‌های دارای پنج کرسی (۱۱۶ روستا) با هم رقابت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه انتخابات تیره‌های عشایری در استان اصفهان در ۶ شهرستان اصفهان، سمیرم، شهرضا، دهاقان، فریدونشهر و چادگان برگزار می‌شود، اضافه کرد: از میان داوطلبانی که تا سومین روز مهلت قانونی ثبت نام کردند ۱۱۲ نفر دارای تحصیلات کارشناسی، ۲۴ نفر کارشناسی ارشد و بالاتر، ۱۲ نفر حوزوی، ۲۹۷ نفر دیپلم و کاردانی و ۵۳۷ نفر تحصیلات کمتر از دیپلم دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با توصیه به داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی روستایی و تیره‌های عشایری برای ثبت نام از طریق برنامه‌های تلفن همراه و رایانه با توجه به شرایط حاد شیوع کرونا، تاکید کرد که بطور معمول آمار داوطلبان در روز‌های پایانی مهلت قانونی ثبت نام افزایش بیشتری می‌یابد.

انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری قرار است در چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار شود.

داوطلبان می ­توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت­ نام از پورتال وزارت کشور و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)، یا از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) در انتخابات ثبت نام کنند.

داوطلبان همچنین می‌تواننداز طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهر‌ها و روستا‌ها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (Keshvar) و از طریق مراجعه حضوری به بخشداری (از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. ثبت نام باید با شماره تلفن همراهی انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار