بیش از ۵ میلیارد ریال به هنرمندان بوشهری کمک شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بیش از پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا، یکی از قشر‌های آسیب دیدهريال اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بوده است که با تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری با  زیان‌های جبران ناپذیری رو به رو شدند.

او ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همزمان با سراسر کشور از همان ابتدای شروع این ویروس، با اعلام فراخوان و دعوت از هنرمندان این استان برای دریافت هنرکارت، اقدام به پشتیبانی از هنرمندان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به پرداخت بیش از پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر، افزود: تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان با ارائه مدارک خود به کارشناس هنری این اداره کل در این صندوق نام نویسی کرده‌اند.

کرمپور عنوان کرد: بیش از ۳۵۰ هنرکارت به هنرمندان این استان تحویل داده شده است و آنان توانستند با استفاده از کارت خود مبلغ ۳۰ میلیون ریال را در دو مرحله از این صندوق دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: تعدادی از هنرمندان هم که عضو این صندوق هستند و هنرکارت آن‌ها صادر شده اما به هر دلیلی کارت به دست آن‌ها نرسیده است یا رمز کارت خود را دریافت نکرده بودند، با مراجعه به بانک آینده و با در دست داشتن کارت ملی، مبلغ واریزی به کارت خود را از بانک دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: از اسفند پارسال تاکنون در دو مرحله مبلغ ۳۰ میلیون ریال به هنر کارت‌ هنرمندان واریز شده است.

کرمپور با اشاره به اینکه دولت با راه اندازی صندوق هنر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حمایت می‌کند، افزود: اهالی رسانه، فرهنگ و هنر استان که تا به حال اقدام به ثبت نام در این سامانه نکرده اند با مراجعه به درگاه صندوق هنر، نام نویسی کنند.

او، توزیع هنر کارت را گامی مهم برای ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: همه خدمات صندوق اعتباری هنر از طریق این کارت ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: هنرمندان سالخورده مستمری‌بگیر با استفاده از همین کارت به صورت بلاعوض ماهانه حمایت می‌شوند. همچنین برخی هنرمندان شناخته شده در صورت تکمیل و ارسال اطلاعات مورد نیاز زیرپوشش قرار می‌گیرند.

او عنوان کرد: هنرمندان دارای نشان درجه یک هم دریافتی ماهانه‌ای دارند که به واسطه همین هنر کارت مبالغی به صورت ماهانه واریز می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.