رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹:

باری که روی دوش کادر بهداشت و درمان است، بسیار فراتر از انتظار است

سوری گفت: طبیعتاً باری که هم اکنون بر روی دوش کادر بهداشت و درمان است ،بسیار فراتر از انتظار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،دکتر حمید سوری رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ و عضو شورای مشورتی علمی در سفر به اراک گفت:طبیعتاً باری که هم اکنون بر روی دوش کادر بهداشت و درمان است بسیار فراتر از انتظار بوده و خستگی حاکم بر آن‌ها بسیار طبیعی است.

سوری افزود: در یک ماموریت دو روزه، به عنوان تیم واکنش سریع کشور در حال بازدید از وضعیت مدیریت کرونا در استان مرکزی هستیم و به دلیل اینکه این تیم تحت نظر مستقیم مقام عالی وزارت در حال فعالیت است تمامی گزارش‌ها در تصمیمات نهایی و سیاست‌گذاری‌های کلان تاثیرگذار خواهد بود.

او اضافه کرد: نقطه مثبت این بازدید‌ها این است که از تجربیات موفق استان‌های مختلف از جمله پروتکل‌های درمانی، ترخیص، بستری و شیوه‌های مربوط به نمونه گیری، بیماریابی، رصد و رهگیری و ... استفاده کرده و برای باقی استان‌ها به کار بگیریم.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ و عضو شورای مشورتی علمی بیان کرد: استان‌های متفاوت، متناسب با شرایط و مشکلاتی که دارند نمی‌توانند سطح یکسانی داشته باشند.

او ادامه داد: مامویرت دیگری که داریم از طرف بسیج است و فاز بعدی طرح شهید‌سلیمانی به زودی ابلاغ خواهد شد و با تقویت و هماهنگی‌های بین بخشی تمام تلاش خود را در جهت کنترل اپیدمی کرونا به کار خواهیم برد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.