خسارت ناشی از سرمازدگی در شاهرود ۱۳۷ میلیارد تومان برآورد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: میزان کل خسارت وارده ناشی از سرمازدگی بهاره به محصولات باغی و زراعی این شهرستان بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان برآورد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: سرمازدگی بهاره یکی از عوامل خسارت زا به محصولات باغی و زراعی شهرستان شاهرود است که هر ساله ضرر و زیان فراوانی به کشاورزان وارد می کند.

او با اشاره به سرد شدن هوا و رسیدن دما به زیر صفر درجه سانتیگراد در ۲ مقطع زمانی، ۲۲ اسفند ۹۹ و هشتم فروردین امسال، اظهار داشت: در این ۲ روز بر اثر سرمازدگی خسارت قابل توجهی به باغ ها و محصولات زراعی بیشتر نقاط شهرستان شاهرود وارد شد.

حجی با بیان اینکه بیشترین خسارت به درختان زردآلو، گوجه سبز، آلو و بادام وارد شد، تصریح کرد: ۹۰ درصد از درختان زردآلو و ۷۵ درصد از درختان گوجه سبز، آلو و بادام بر اثر سرمازدگی بهاره خسارت دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه در این سرمازدگی ۱۸ هزار و ۲۵۰ تن از محصولات کشاورزان از بین رفت، ابراز داشت: سال گذشته هم ۵۰۰ میلیارد تومان بر اثر سرمازدگی و تگرگ به باغ ها و محصولات کشاورزی از جمله باغ های انگور خسارت وارد شد.

او با بیان اینکه این سرمازدگی در هیچ جای استان سمنان اتفاق نمی افتد و خاص شهرستان شاهرود است، افزود: باید موضوع سرمازدگی به عنوان یک مطالبه در کمیته بحران که در استانداری تشکیل می شود مطرح شود و اعتبار ویژه ای برای این موضوع اختصاص یابد تا بتوانیم برای تغییر روند تولید و مقاوم سازی و سازگارکردن جریان تولید با وضعیت اقلیمی اقدام کنیم.

حجی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای سرمازدگی و خسارت های بخش تولیدات کشاورزی در کل استان سمنان یکسان است، ادامه داد: این در حالی است که سرمازدگی در شاهرود بیش از نقاط دیگر استان است، باید کمیته ویژه ای با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان تشکیل شود تا استانداری در این زمینه ورود پیدا کرده، برای رفع این مشکل مهم شهرستان تصمیمات جدی تری گرفته شود.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار