نمکی در نامه‌ای هشدارآمیز:

آنچه می‌بینید اثرات خرید‌های نوروزی و صف‌های مرغ است/ هنوز باید منتظر موج ناشی از سفر‌ها باشیم

وزیر بهداشت نوشت: افزایش تصاعدی موارد سرپایی کرونا حاکی از اثرات سفر‌های نوروزی است که از روز‌های آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نوشت: پیرو مکاتبات و مذاکرات قبلی باتوجه به التهاب ناشی از موج چهارم بیماری COVID-۱۹ در کشور، همانگونه که در مکاتبات قبل یادآور شدم پیشبینی از ارتفاع موج جدید سنگینتر و حجیمتر از امواج قبلی است. آنچه همکارانم در روز‌های اخیر از موارد بستری می بینند ناشی از بی توجهی‌های قبل از سفر‌ها به خصوص بازار‌های شلوغ، صف‌های طولانی و درهم فشرده مرغ و ... است و افزایش تصاعدی موارد سرپایی حاکی از اثرات سفر‌های نوروزی است که از روز‌های آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم؛ لذا جهت کاهش فشار سنگین به بخش‌های بستری و احتمال کمبود تخت بیمارستانی، بخصوص مراقبت‌های ویژه مجدداً توجه به موارد زیر را یادآور میشوم:

۱- گام جدید طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و سازمان‌های مردم نهاد در قالب محله محور کماکان بعنوان اولین سطح مراقبتی و بیماریابی باید مورد توجه قرار گیرد.

۲- مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته سرپائی باید بشدت گسترش یابد. در این مراکز حتماً نمونهگیری و انجام تست، آموزش مراجعه کنندگان، یافتن نزدیکان در تماس با فرد مبتلا، ایزوله کردن آن‌ها و در صورت نیاز ارجاع به کلینیک‌های تنفسی بسیار حائز اهمیت است.

۳- تجربه مدیریت بیماری در موج جدید با ویروس انگلیسی در استان خوزستان نشان داد درمان سریع ضد ویروس در بیماران علامتدار و پرخطر در اولین روز‌های ابتلاء در کاهش بار ویروس و پیشگیری از شروع فاز مخرب ایمونولوژیک بسیار موثرست؛ لذا در کلیه مراکز سرپائی توسط پزشک متخصص و یا پزشک عمومی مطلع بر مبنای پروتکل‌های ابلاغی، درمان ضد ویروس با داروهائی که در پروتکل‌های ابلاغی معاونین محترم بهداشت و درمان قید شده ضروری است. این دارو‌ها حتماً توسط رئیس محترم سازمان غذا و دارو و معاونین غذا و داروی استان‌ها باید در داروخانه‌های منتخب بمقدار کافی ارائه گردد. خوشبختانه کمبود داروئی نداریم و ضرورت دارد تعداد داروخانه‌های منتخب به حد کافی و لیست آن‌ها در مراکز درمان سرپائی نصب شود تا بیماران جهت تهیه دارو سرگردان نشوند. این دارو‌ها طبق مصوبه، تحت پوشش بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی و بیمه‌های مکمل می‌باشند.

۴- طبق دستور رئیس جمهور محترم و همراهی رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه قرار شد معوقات دانشگاه‌ها که از محل منابع طرح تحول و ۱% ارزش افزوده در سال گذشته تأمین نشد سریعاً انجام و مطالبات طرف‌های قرارداد در مراکز سرپائی پرداخت گردد. ضمناً قرار شد جهت راه اندازی تخت‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی نزدیک به بهره برداری نیز منابع در اسرع وقت تأمین گردد.

هماهنگی روسای دانشگاه‌ها با معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع و معاونین محترم درمان و بهداشت در این راستا بطور مستمر ضروریست.

۵- جهت قطع هرچه زودتر زنجیره انتقال ویروس خطرناک جهش یافته نظارت دقیق و مستمر بر رعایت شیوهنامه‌های بهداشتی الزامیست. هرگونه قصور در عدم گزارش بموقع پروتکل شکنی‌ها در کلیه سطوح بعهده رئیس محترم دانشگاه استان خواهد بود. قویاً باید بر اجرای پروتکل‌ها نظارت و هرگونه نقص آن‌ها باید به مراجع ذیصلاح منعکس گردد. رونوشت مکاتبات همه روزه به دفتر اینجانب نیز ارسال شود.

۶- باتوجه به احتمال ورود ویروس‌های موتاسیون یافته غیر انگلیسی توسط مسافرین بازگشته از سفرها، بخصوص از کشور‌های همسایه، مرز‌های هوائی و زمینی بشدت کنترل گردد.

کلیه موارد باید نمونهگیری و پس از اطمینان از عدم آلودگی اجازه ورود داده شود. سازمان هلال احمر نیز در این راستا آماده همکاری می‌باشد. ضمناً همانگونه که قبلاً ابلاغ کردهام، مرتب باید نمونه‌های ادواری جهت NGS ارسال گردد تا از عدم وجود موتاسیون داخلی نیز مطمئن شویم.

معاون محترم تحقیقات و فناوری و معاون محترم بهداشت در این راستا کمک خواهند کرد. در این مورد استانهائی همچون هرمزگان، بوشهر و دیگر استان‌های جنوبی که اسکله تخلیه بار توسط کشتی‌های خارجی دارند با توجه به ورود بارهائی از کشور برزیل و هندوستان و شیوع ویروس جهش یافته برزیلی و بشدت موتاسیون یافته هندی شدیداً مراقب باشند تا هرگونه تماس مستقیم و غیر مستقیم، عامل انتقال ویروس نشود ضمن آنکه باید بنحو مقتضی از عدم آلودگی خدمه و بار این کشتی‌ها قبل از رسیدن به اسکله مطمئن شویم. این دقت با سطحی دیگر مشمول بنادر شمالی و گمرکات دیگر کشور نیز می‌شود. همزمانی آلودگی کشور با ویروسی غیر از ویروس جهش یافته انگلیسی کار را غیر قابل کنترل خواهد کرد.

۷- لازمست استفاده از ظرفیت مطب‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی و خیریه بنحو احسن مورد توجه قرار گیرد.

توفیق کلیه عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

دکتر سعید نمکی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
به جای اینکه اینجا نشستین هی هشدار میدی پاشین دو سه ماه برین چبن ببینین چیکار دارن میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
آنچه میبینیم عدم مدیریت صحیح دولت و مجلس ناکارآمد و قوه قضاییه ای که فقط شعار میدهد
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۲:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
به جای این گزارشا به وزیر ارتباطات بگین مسافرت نره
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اینها اثرات بی تدبیری دولت نا امید
بروید ببینید کشورهایی که در این زمینه موفق بودن چکار کردن
معلومه خودتون هدفمند کارهایی را باید انجام میدادین و کم کاری کردین
و در جاهای دیگر نباید انجام میدادین و بلعکس
که همه تقصیر ها رو بندازین گردن مردم
آقایان مسئول در رفاه کامل هستن و نیازی ندارن که در صف بایستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خداوند وجدان در نهاد فرشته و حیوان نگذاشته
حالا قضاوت با شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نتیجه صف مرغ و روغن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
در اینترنت جستجو نمایید رئیس جمهور ،پیک کرونا باور نمودنش سخت است که در اولین جلسه سال 1400 ستاد ملی کرونا در هفتم فروردین همین دو هفته پیش ، جناب رئیس جمهور بعنوان حرف آخر زننده این ستاد گفته ما از پیک کرونا رد شده ایم و کرونا تا پایان ماه پنجم امسال که پایان این دولت است از بین میرود و نهایتا ته مانده اش تا اخر امسال با واکسیناسیون ،?!!! حتما جستجو نمایید رئیس جمهور پیک کرونا حتما جستجو کنید و فیلمش هست ببینید باور کردنی نیست این حرفها را همین دو هفته پیش رئیس جمهور زده باشد.اونایی که سفر رفته بودند با شنیدن این حرفها به کارشون مطمئن شدن و بیشتر موندن و اونایی هم که دو دل بودن با شنیدن حرف رئیس جمهور رئیس ستاد کرونا تشویق شدن برن سفر و بفیه تعطیلات را خونه نمونند!کاش یه خبرنگار این صحبت رئیس جمهور را پخش کنه و از ایشون بپرسه مبنای این حرفای ایشان از کجا بوده،بدتر اینکه تو فیلم وزیر بهداشت هم هست و حتما اعتراضی به این حرفا نکرده وگرنه یا خودشون میگفتند یا سایتا مینوشتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
لطفا تمام کنید این جنگ زرگری رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای نمکی، جون مردم مهمتره یا مقام وزارت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
صف مرغم تقصیر آمریکاست. بهش فحش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مسبب تمام گرانی ها و نبودها و کمبودها و بدبختی بازنشسته ها فقط خود دولته
Luxembourg
ممد
۱۷:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آمریکای رو به افول و فلان بیشتر از60 میلیون نفر از مردمش رو کامل واکسینه کرده ، 110 میلیون نفرشون حداقل 1دوز زدن، اسراییل غاصب که قراره 25 سال دیگه نابود بشه 60درصد مردمش رو واکسن زده؛ انگلیس تلفات روزانه ش رسیده زیر50 نفر ؛ بعد اینجا هم بجا اینکه واکسن بخرن اصن همون واکسن روسی رو بخرن بیارن بزنن هی میندازن گردن هم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام
منصف باشیم، وزارت بهداشت به رغم تحریم غرب و سطحی نگری برخی مسئولان داخلی، خیلی خوب عمل کرده.
Iran (Islamic Republic of)
فریاد
۱۷:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
صف روغن را فراموش کردید جناب وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تو راست می گی باکفایت!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
باز هم تقصیر مردمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
هم تقصیر بعضی مسئولینه و هم تقصیر بعضی مردم که بعد از یک و اندی سال زندگی با کرونا هنوز هم متوجه نیستند که سفر و بازارگردی و سهل انگاری ویروس رو گسترش میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
والا کمتر کسی که رعایت میکنه دکترا خوانوادشون من به عینه در فامیل اشنا دیدم تو برنامه های تلویزیون که میبینم تو هر هفته حداقل یه خانواده کادر درمانی هست اونوقت ما تا پارک محل بریم گناه کبیره انجام دادیم نق زدن برای ما مردم تفریح برای خودتون؟؟
یه جمله یاد گرفتین کادر درمان خستس اقا خسته ماییم که باید با چک بدبختی باز تعطیل کنیم یه عمر خوردین خوابیدین حقوق نجومی گرفتیمن یه دو سالم خدمت کنین پس انقدرم غرغر نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نمکی جان وقتی حرف شما در ستاد مقابله (حمایت) کرونا هیچ برشی نداره با استعفا خودت و مارو راحت کن. کی اجازه نداد جاده ها بسته بشه کسی مسافرت نره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اولا چرا استعفا بده وقتی یکی از اندک وزارتخانه های موفق بوده؟ وزیر بهداشت علنا قبل از عید گفت که با مسافرت مخالفه. ثانیا در این شرایط با استعفای وزیر فکر میکنی وضعیت بهتر میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
تا تعریف شما از موفق چی باشه!!!! وزیری که حرفش هیچ ارزشی نداره واسه مقام بالاترش متوسل میشه به قسم دادن مردم باید واسه حفظ شان خودشم که شده استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید که مردم میرن تو صف مرغ وایمیسن:/ اینم آخه تقصیر مردمه که گرونی شده حتما،، واقعا مردم کار بدی میکنن میرن تو صف مرغ وایمیسن یه لقمه گوشت بذارن سره سفره زن و بچشون وای وای
ببخشید که راهارو تو عید نبستین با اینکه میدونستید چه عواقبی داره..
ببخشید که همه چیز تقصیر ما مردمه و شما مسئولین عزیزو جان بر کف همه کار برامون میکنید و اصلاااا کوتاهی نمیکنید و خیلی عالمانه و آینده نگرررر به همه مسائل رسیدگی میکنید
کار ما مردم خیلی بده اونم وقتی مسئولین به این خوبی داریم..
آقا اصلا برجامم بنداز تقصیر مردم، هرکاری که گند میزنید توشو بندازین تقصیر مردم، باشه؟ تعارف نکنید ما عادت کردیم بهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
این کامنتمم تیکه بود به مسئولین با کفایت جان بر کف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اشتباهتون اینه که همه مسئولین رو مثل یک نفر می بینید.عملکرد وزارت بهداشت به رغم تحریم و سهل اندیشی برخی مسئولان دیگه، خوب بوده. اینکه مرغ گرون شده تقصیر وزیر بهداشت نیست. نمیخوام گرونیا رو توجیه کنم اما تو این شرایط کرونایی واقعا ضروری بود مردم تو صف مرغ وایسن. چرا هر چی گرون میشه بازم مردم میخرن؟ نون و روغن نیست که بگیم چاره نداریم. اگر کسی مرغ نمیخرید و رو دست محتکر میموند، دیگه از این غلطا نمیکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
دوست عزیز مگه من نوشتم گرونی تقصیر وزیر بهداشته؟
بعدشم مردم گوشت و مرغ نخورن؟ مگه میشه؟ نخورن چجوری سیستم ایمنیشون رو تقویت کنن؟؟
Germany
Mohamed
۱۷:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
با سلام و احترام و تشکر از سایت بابت پیگیری تون.‏
ولی لطفا یک فکر دیگر جدا از امتحان های حضوری برای پایه ۱۲ و ۹ بکنید اموزش مجازی امتحان حضوری درست نیست امسال خیلی از دانش اموزان ضعف زیادی در دروس داشته اند و با امتحان حضوری قفط باعث مردودی تعدادی زیادی از دانش اموزان میشوید جدا از این مثله کرونا هنوز هست .لطفاً در این مورد تجدید نظر کنید.
واقعا استرس کنکور سراسری و امتحانات نهایی حضوری غیرقابل تحمل شده و علاوه بر این ما حدود ۱۰روز بعد از امتحانات نهایی کنکور سراسری را در پیش داریم.
با این وضع خوشایند نیست که قبل از کنکور و در حین امتحانات دچار بیماری شویم و کنکور و زحمات مان از بین برود.‏آخه پارسال که امتحانات حضوری برگزار شد هم نیمی از سال کلاس ها حضوری برگزار شد و مهم تر از همه اینکه کرونا ی انگلیسی نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خدا ذره از اونایی که سفر نوروزی و مراسم ختم و عروسی رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
پرسنل بهداشت و درمان و مراکز جامع سلامت مگه ربات هستند که 14 ماهه دارید ازشون بیگاری میشکید هر روز یک
دستور تازه یک کوج جدید ناشی از بی مسوولیتی و نابخردی مسوولین که تاوانش را مردم و کادر درمان و بهداشت باید بدن یکساله دارن جون میکنن وهنوز معوقاتشون و حق الزحمه ها شون پرداخت نشده دیگه بریدن تاوان بی خردی مسولین و مردم را خودشون باید پرداخت کنند نه کادر بیچاره بهداشت و درمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بزودی کرونا میره تو کافی نت ها بخاطر طرح ثبت املاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دمت گرم که گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
صف روغن رو یادت رفت
Germany
گشتاسب
۱۶:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اخلاقیات داشتن اینطوری نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای وزیر چه کسی صف های طولانی مرغ را ایجاد کرده است؟ مسلما این افرادی که صف های طولانی مرغ را ایجاد کردند خائن هستند و باید محاکمه شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بله درسته همانطور که خائنین قبلی محاکمه شدند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دکتر جون از شما بعیده، بگگگگگمممم بگگگگم می کنی. اون بنده خدا خبر نداره(شیخ دیپلمات) ! اصلا صف مرغ را بهش گزارش نمی دند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دوست دارم ببینم باعث و بانی اینهمه مشکل و بی تدبیری،چجوری جواب خدا رو میده؟؟؟!!!
اون بی عقل هایی که رفتن مسافرت،الان کجان؟؟با حق الناسی که گردنشون افتاده،چیکار میکنن؟؟؟
عذاب وجدان ندارید نامردهای بی عقل؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خودت داری میگی بیعقل.....
تازه شاید هم بدلیل بی عقلی در آن دنیا هم تبرئه شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
این وضعیه که خودتون برا مردم درست کردین.مرغ وروغن وغیره کمیاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
درسته وزرا همه عضو کابینه دولت هستند اما هر وزارتخوه مسئول و پاسخگوی کار خودشه. صف مرغ به وزارت بهداشت ربطی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
پس نگید مردم بودن همین امار تا اینجا مقصر مسئولین هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
جناب وزیر آدرس غلط ندید لطفا. مردم آگاه هستند به استفاده ابزاری و سیاسی دولت از کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خوب اهرمی درست شد بنفع دولتها برای کنترل و اجرای قوانین دلخواه بی چون و چرا حتی بدون نیاز به تایید مجلس یا هر قدرتی دیگه...خوب اینطور ابزار نیرومندی باید هم توجه و حساسیت قدرت طلبها رو برای اجرای اهدافشان پشت پرده امن کرونا ایجاد کرده است. ولی خداوند از تمام راز و رمزهای پشت پرده خبرداره و بزودی جزای خیانتکاران به مردم رو پس می دهن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مقصر اصلی رئیس جمهوره ایشون راههارابازکردند اینا برنامه دارند برای انتخابات حاضرند هر طورشده حتی به قیمت جان مردم خودشون راپیروز میدان ببینند ولی کور خوندند ملت کشی واجرای نقشه های شومشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
جناب وزیر آنچه می‌بینیم نتیجه بی تدبیری رئیس جمهور و کابینه شماس. چرا مردم را نادان فرض میکنید. چرا آدرس غلط میدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تدبیر و امید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
واقعا تدبیر و امید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تبخیر امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
صف ثبت املاک یا اقامتگاه در سامانه املاک هم بهش اضاف شد. صف سجام هم قبلا بود
Brazil
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
یا واکسن بخرین یا مملکتو تعطیل کنین ، دو سال همخ رو سر کار گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خودشون واکسن زدن ...دیگه نگرانی ندارن..حال و روز مردم هم بر وقف مرادشونه..شاید دم انتخابات برای تبلیغ ..چند هزارتایی آب جوشیده شده سرد شده تزریق کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آره دیگه مسولامون که همگی طبق معمول طلب کارند از مردم......چ نقشی داریدتو اداره مملکت شما ها..ب اندازه چراغ چشمک زن زرد هم کارایی ندارید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تهرانی که این همه وضع اش وخیم چرا باید الان تو تالارهای خونگی اطراف تهران عروسی برگزار بشه چرا کسی جلوشان رو نمی گیره این محدودیت کجاست که تو روزهای که همه جا تعطیل عروسی با چهار صد پانصد نفر می خوام برگزار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شما به عنوان رييس ستاد چه كاره اي پس ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
صف مرغ رو کی بوجود آورد؟
اجازه سفر رو کی به مردم داد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نمک در نمکدان شوری ندارد، دل ما طاقت دوری ندارد

دل مردم هم صبری داره، یه سال اقوامشونو ندیدن، دلشون براشون تنگ شده بود و رفتن دیدن
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۹:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
کم دیدن بهتر از هرگز ندیدن است آگه یه کم تحمل میکردن نمیرفتن ولایت الان کرونا جمع شده بود آمار به 60 نفر رسیده بود اما الان به 180 نفر فوتی در روز رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
غیر از هشدار دادن کار دیگه ای هم بلدی
؟
هشدار رو که بچه دو ساله هم بلده
به جای هشدار دادن بهتره راه حل منطقی و عقلانی و شدنی بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
راه حل عقلانی رو تا جایی که در حوزه قدرتش بود ارائه داد و گفت با سفر مخالفه اما عده ای تا زور و جریمه نباشه ظاهرا گوش نمیکنن. سهل اندیشی و کم کاری بعضی از مسئولین هم که دیگه گفتن نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
به نمک بگید، اینقدر نمک نریز نمکدون

بازم مثل همیشه مردم مقصر هستن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
این موج چهارم که فرمودیت اثرات صف مرغ و خریدهای نوروزیست موج پنجم اثرات مسافرتهای داخلی و خارجی نوروزی کی میاد بیرون آقوووووووووووووووووووووووو مسئولان هم همگیشون تخته شنای موج سواری خریدن مداوم دارن موج سواری می کنن ملت هم زیر آب دارن خفه میشن یه چندتا جت اسکی و قایق نجات بفرستید ملت رو نجات دهند از زیر این امواج که در اعماق این دریای طوفان زده قوطه ور شده اند موج شیشم هم در شبهای قدر ماه مبارک رمضان در راه است کلا ما ایرانیها و مسلمانان ایرانی خیلی مراسمهای مختلف شادی و غم انگیز دینی و انقلابی و باستانی داریم و این ویروس منحوس کرونا حالا حالاها موج تولید می کنه واکسنم کارساز نیست و مسئولان هم همه شدن موج سوار فقط فلک زدگیش مال ملت مظلوم . والسلام و صلوات التماس دعا .
Turkey
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بفرمایید پدر دعا کنند
آخرین اخبار