آیت الله فلاحتی:

مساجد گیلان در ماه مبارک رمضان در سه وقت اذان باز باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مساجد استان باید با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی در ماه مبارک رمضان در سه وقت اذان باز باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در پیام جمعه رشت که به علت وضعیت قرمز کرونایی بدون مستمع در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با توصیه همگان به رعایت تقوا و اجتناب از محرمات الهی گفت: از خدای متعال می‌خواهیم ویروس کرونا این بلای شاخدار را از جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی و شیعی از بین ببرد.

او با اشاره به نامگذاری سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰ افزود: تولید که مهم‌ترین محور اقتصاد مقاومتی است در سایه پیشرفت اقتصادی عملیاتی می‌شود.

امام جمعه رشت اظهار داشت: اختصاص پول نفت برای واردات به معنای ضربه به تولید است و در این راستا وجود صف‌های مرغ و روغن نشان می‌دهد در تولید و صنعت به منویات مقام معظم رهبری توجهی نشده است.

او واردات محور شدن حوزه تجارت کشور را از موانع تولید برشمرد و گفت: واردات فزآینده و افسارگسیخته یکی از موانع بزرگ بر سر را تولید محسوب می‌شود و می‌طلبد به ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخلی پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه کالای خارجی نباید از طریق بنر و بیلبورد در هیچ جای استان تبلیغ شود، افزود: شهرداران مناطق مختلف گیلان نباید اجازه تبلیغ کالای خارجی از طریق بنر و بیلبورد بدهند.

آیت الله فلاحتی به مصوبه مجلس گذشته مبنی بر توسعه واردات اشاره کرد و یادآور شد: توسعه واردات به معنای ضربه به تولید داخلی است، ضمن اینکه قاچاق کالا مانع تولید داخلی در عرصه صادرات و واردات محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه قوانین دست و پا گیر و کاغذبازی اداری از موانع تولید است، اظهار داشت: نظام بانکی کشور به جای بنگاه داری باید به وظیفه خود که بانکداری است، بپردازد.

امام جمعه رشت همچنین با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان در چهارشنبه هفته آینده گفت: مساجد شهر‌ها و روستا‌ها با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی در ماه مبارک رمضان باید در سه وقت باز باشد و روحانیون برای بیان خطابه دعوت شوند.

او بر پخش اذان سه وقت از مساجد تأکید کرد و افزود: مساجد الهی نباید بسته شوند البته همه باید به همدیگر در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توصیه کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نباید بهانه‌ای برای روزه خواری برخی افراد شود، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان حریم مردم مسلمان روزه دار است بنابراین انتظار داریم نیروی انتظامی با روزه خواری برخورد کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
برنامه ریزی برای حضور نمازگزاران در ماه مبارک رمضان در داخل مساجد به گونه ای باشد که در هر نوبت از اوقات شرعی مسجد پذیرای یک سوم از ظرفیت کل مکان باشد

به عنوان مثال میتوان افراد دائمی مسجد را شیفت بندی کرد و برای افراد برنامه ریزی کرد که یک روز درمیان یا دو روز در میان به مسجد بیایند و اسامی یادداشت شود

تا بتوان با رعایت پروتکل ها و همچنین رعایت فاصله قانونی در هنگام نماز ، هم عبادت را انجام داد و هم سبب کاهش شیوع کرونا و به حداقل رساندن کرونا در اماکن مذهبی گردید

درضمن پیشنهاد میشود هیئت امنای محترم کلیه مساجد در سراسر کشور درصورت امکان حداقل یک عدد شیرآب مدل اهرمی برای وضو گرفتن در نظر بگیرند،
تا نمازگزار مجبور نباشد پس از وضو برای بستن شیر آب دست خود را مجددا به آن بزند و خدای نکرده آلوده به ویروس کرونا شود..