الزام خانوار‌ها به ثبت نام در سامانه املاک

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: تمامی خانوار‌ها ملزم به ثبت نام در سامانه املاک هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اسحقی نژاد معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین تا ۲ ماه آینده، تمامی سرپرستان خانوار‌های شهری و روستایی و مالک و مستاجر موظف به ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان به آدرس https://amlak.mrud.ir هستند.

او گفت: سرپرستان خانوار باید بر اساس آخرین رقم کدملی خود و مطابق با جدول زمان بندی تنظیم شده، به سامانه ملی املاک و اسکان مراجعه کرده و اطلاعات سکونت و مالکیتی خود را ثبت کنند.

اسحقی نژاد گفت: برای هر عدد آخر کد ملی سرپرستان خانوار، ۲ روز مهلت برای ثبت نام داده شده است که پس از اتمام این مهلت، حدود یک ماه فرصت وجود دارد تا هر کسی که به هر علتی در این مدت نتوانسته وارد سامانه شود، به سایت ورود یابد و اطلاعات خود را ثبت کند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: مستاجران و مالکان خانه‌ها باید به صورت جداگانه اقدام به ثبت اطلاعات خود در این سامانه کنند.

او گفت: اشخاصی که در طی مدت ۲ ماهه اقدام به ثبت اطلاعات سکونتی خود نکنند به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند که از این طریق مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد؛ همچنین این خانوار‌ها از برخی خدمات دولتی، بانکی و ثبت نام در مدارس و یا حتی دریافت یارانه محروم خواهند شد.

اسحقی نژاد گفت: ممکن است در روز‌های آتی سوالات و یا تغییرات جدیدی در این طرح مطرح شود که در این صورت مراتب و توضیحات لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.