هشدار کرملین درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در اوکراین

سخنگوی کرملین با اعلام افزایش تنش در شرق اوکراین نسبت به احتمال جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین)، امروز (جمعه) از افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین و احتمال وقوع جنگ داخلی خبر داد.

بلومبرگ در این باره اعلام کرد پسکوف در نشست خبری روزانه خود گفت: «تنش‌ها در جنوب شرقی اوکراین افزایشی بی‌سابقه داشته است این باعث نگرانی است. ما از احتمال وقوع جنگ داخلی در اوکراین نگران هستیم.»

این مقام ارشد روس در ادامه با بیان آن‌که آغاز جنگ داخلی در اوکراین برای روسیه یک تهدید محسوب می‌شود، افزود: «ولادیمیر پوتین به آنگلا مرکل اعلام کرده بود که روسیه آزادی حرکت نیروهایش در سرزمین خود را دارد. اوکراین در حال حاضر منطقه‌ای پرتنش محسوب شده و خطر درگیری در شرق اوکراین بسیار بالا است.»

روز گذشته «دیمیتری کوزاک» معاون دفتر ریاست‌جمهوری روسیه، هشدار داد بروز جنگ در دونباس در شرق اوکراین، به منزله آغازی برای نابودی اوکراین است.

اقدامات اوکراین شرایط را در خط تماس جنوب شرق این کشور پرتنش کرده است. پیش‌تر، فرانسه و آلمان نیز از وخیم شدن اوضاع در «دونباس» ابراز نگرانی کردند و حمایت خود را از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ابراز داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
این اوکراینیا کلا شرن اون از چرنوبیلشون اینم از آلت دست غرب شدنشون
آخرین اخبار