کاریکاتور هنری برای انتقاد سازنده

تفاوتی که ترسیم کاریکاتور با دیگر رشته‌های هنری دارد این است که می‌تواند به تنهایی انتقادی سازنده را شکل دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،هنر همواره برآمده از جان و ذهن خلاق هنرمند است، به بهانه روز هنر انقلاب اسلامی و روز جهانی کاریکاتور به سراغ هنر کاریکاتور رفتیم که تفاوتش با دیگر رشته‌های این است که می‌تواند به تنهایی انتقادی سازنده را شکل دهد.

یکی از معدود هنرمندان کاریکاتوریست استان مرکزی تفاوت کاریکاتور با دیگر رشته‌های هنری را بهره گیری از ابزار اغراق آمیز وطنز در بیان مشکلات اجتماعی، اقتصادی و روزمره مردم می‌داند.

وحید علی محمدی کاریکاتوریست شهر اراک است که در سالیان گذشته تواستنه در جشنواره‌های بین المللی کوبا، ترکیه و آفریقای جنوبی جوایز متعددی کسب کند او علت این موفقیت را بیان وقایع جامعه، حمایت مردم ومسئولان بیان کرد.

علی محمدی گفت: اگرچه بسیاری از آثارش مربوط به موضوعات گرانی، مشکلات معیشتی و کروناست، اما هیچ گاه در نگاه نقادانه خود از راه عدالت خارج نشده و با حمایت مسئولان و مردم توانسته آثار خود را در نمایشگاه‌ها ونگارخانه‌های مختلف عرضه کند.

این هنرمند برجسته استان مرکزی علت استقبال نکردن جوانان از این رشته هنری را نبود درآمد کافی و استقبال نکردن مجلات و روزنامه‌ها از آثار کاریکاتور دانست.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.