فهیمی:

انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باید برگزار شود

سخنگوی ستاد سهام عدالت گفت: باتوجه به اینکه ارزش دارایی اشخاصی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به ۳۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد باید انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فهیمی، سخنگوی ستاد سهام عدالت در برنامه گفت وگوی ویژه شبکه خبر بیان کرد: در بحث آزاد سازی سهام عدالت بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری قرار بود که مدیریت را به مردم بسپاریم.

او بیان کرد: باتوجه به اینکه ارزش دارایی اشخاصی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به ۳۸۰ هزار میلیارد تومان می رسد باید انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود.

فهیمی گفت: در مجامع صورت مالی بررسی می شود ولی برای انتخاب هیئت مدیره به مجمع عالی فوق العاده لازم است که قرار شد در ۳۰ استان انجام شود.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در تمام استان ها اطلاع رسانی به درستی صورت گرفته نا گفته نماند که فقط در تهران و البرز اطلاع رسانی تا حدودی فقط کافی نبوده است، که بر نامه ریزی هایی را در این رابطه انجام داده ایم.

این مقام مسئول گفت: اشخاصی که می خواهند اسامیشان را به عنوان کاندید درج کنند باید حداقل یک مدرک دانشگاهی از دانشگاه های مورد تائید داشته باشند، نکته حائز اهمیت آن است که مدرک دانشگاهیشان باید حدودی مربوط باشد اگر رشته اشخاص مرتبط نباشد باید حداقل یک دوره سابقه اجرایی را در رزومه کاری خود از قبل لحاظ کرده باشند، درصورت بررسی مدارک و تائید از این افراد مصاحبه به صورت حضوری یا غیره حضوری صورت می گیرد.

فهیمی گفت: بررسی صلاحیت کاندیدا از طریق کمیته صلاحیت صورت می گیرد خوشبختانه طبق مصوبه هفته گذشته شورای عالی بورس این امکان فراهم شد که تعداد این کمینه از ۱ به ۱۰ تا افزایش پیدا کند تا فرآیند بررسی تسریع بخشیده شود.

او بیان کرد: کسانی که می خواهند کاندیدا بشوند تا ۲۸ فروردین می توانند از طریق سامانه ستان یا مراجعه حضوری به سازمان امور اقتصادی استانشان مراجعه کنند.

فهیمی گفت: دارایی اشخاصی که مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کردند در اختیار هیئت مدیره است بر اساس تصمیمی که شورای عالی بورس گرفته این هیئت مدیره قابلیت این امر را دارند که تا ۳۰ درصد از سهام شرکت استانی خود را بفروشد و در پروژه های عمرانی سرمایه گذاری کنند.

او بیان کرد: اکنون مجموع ارزش دارایی اشخاصی که روش مدیریتشان غیر مستقیم است به بالای ۳۸۰ هزار میلیارد رسیده است ، اشخاصی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند دارایی هایشان در دل شرکت های استانی است، در اصل سهامداران فقط سهام شرکت استانی را دارتد.

فهیمی گفت: در حال حاضر بانک تجارت و ملی قابلیت را فراهم کردند که سهامداران بتوانند کارت اعتباری خود را دریافت کنند.

بیش از ۷۱ درصد مردم کشور سجام ثبت نام کردند

در ادامه این برنامه همچنین توتونچی معاون امور استان های وزارت اقتصاد نیز مباحثی را در این باره مطرح کرد. 

توتونچی معاون امور استان های وزارت اقتصاد در رابطه با انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، اظهار کرد: پس از آنکه سهام عدالت مالکیتش بعد از ۱۵ سال در اختیار مردم قرار گرفت رئیس جمهور یک نامه ای را به منظور آزاد سازی کامل این سهام به رهبری ارسال کردند که رهبری پس از بررسی نامه ابلاغیه ۳ بندی را در اردیبهشت ماه صادر کردند، از آن بعد روش مدیریت سهام عدالت به دوبخش تقسیم شد به طوری که می توان به مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد.

وی  گفت: اشخاصی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند باید در انتخابات شرکت کنند که در هر استان ۵ نفر از این کاندیدها باید به عنوان هیئت مدیره انتخاب شوند تا مجموع این هیئت مدیره ها پس از انتخاب در کل کشور به ۱۶۰ نفر برسند.

این مقام مسئول گفت: به طور متوسط در ۳۱ استان کشور بالای ۷۱ درصد در سجام ثبت نام کردند که ما امیدواریم تا روز انتخابات این امر افزایش یابد وزارت اقتصاد فعلا برنامه ای برای جاماندگان ندارد به سبب آنکه فعلا تمرکزش را بر ۳۰ میلیون نفر ی گذاشته است که مدیریت سهامشان غیر مستقیم است.

او بیان کرد: به درستی این انتخابات جزو بزرگ ترین انتخابات اقتصادی قرار خواهد گرفت از حدود چهار ماه پیش ما در این راستا اطلاع رسانی را آغاز کردیم.

توتونچی گفت: سجامی شدن برای رای گیری بسیار مهم است به سبب آنکه گستره جغرافیایی زیادی در این امر حاکم است. برای آنکه انتخابات با دقت و صحت انجام شود رای دهندگان باید در سجام ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار