بلا تکلیفی ۱۰ساله منطقه گردشگری طرلاب قم

۱۰سال است که از تأسیس منطقه نمونه گردشگری طرلاب قم می‌گذرد، اما هنوز تکلیف آن روشن نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  علیرضا ارجمندی،سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در دیدار با محمود علیپور مدیرکل عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قم خواستار تعیین تکلیف منطقه گردشگری طرلاب قم شد و گفت: یکی از عمده مشکلات استان قم در زمینه گردشگری  ماندگار نبودن مسافران و گردشگران در این شهر است، وجود چنین ظرفیت‌هایی هم چون منطقه گردشگری طرلاب افزایش ماندگاری مسافران را به دنبال خواهد داشت.

او بیان کرد: طبق توافق اولیه شهرک فرودگاهی قم به دو بخش ۳۰۰ هکتاری گردشگری و ۲۶۵۰ هکتاری فرودگاهی تفکیک شده است که در آن هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش‌بینی ساخت مراکز گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است، اما  طرح منطقه نمونه گردشگری طرلاب قم درحال حاضر به علت توقف ساخت فرودگاه متوقف شده است.

او میزان سرمایه‌گذاری مردمی را حدود ۶۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بیشترین سرمایه‌گذاران مردمی فرودگاه غرفه‌داران و سهامدارانی هستند که در سایت گردشگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ارجمندی با تاکید بر لزوم تعیین وضعیت منطقه نمونه گردشگری طرلاب قم پس از گذشت ۱۰سال  از تأسیس آن گفت: در صنعت‌گردشگری قم برای حضور بخش خصوصی فرصت‌های خوبی وجود دارد که طبق فرموده رهبری با پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها می‌توانیم از سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در  صنعت توریسم سرمایه‌گذاری کنند استقبال کنیم.

گفتنی است تفاهم‌نامه ساخت فرودگاه و پروژه گردشگری در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۱۳۸۹ بین شرکت ارم‌کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی  فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد، اما به دلایلی ساخت هردو پروژه متوقف شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار