یک قاضی از امام جمعه دیر شکایت کرد

امام جمعه دیر گفت: یکی از قضات شعبه دادگستری شهرستان دیر از او به علت خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه شکایت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر جمعه سیزدهم فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، از برخورد یکی از قضات شهرستان با یک آزاده و جانباز جنگ تحمیلی انتقاد کرد و از آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه خواست این امر را پیگیری و با قاضی مربوط با جدیت برخورد شود.

حالا امام جمعه دیر با انتشار تصویری در فضای مجازی اعلام کرده که این قاضی از او شکایت کرده است.

حسینی افزود: از شکایت قاضی یکی از شعب دادگستری این شهرستان دیر برای روشنگری هرچه بیشتر باتوجه به مستندات موجود در محاکم قضائی استقبال می‌کنم.

او ادامه داد: تذکر به این قاضی، در پی بدرفتاری‌های مکرر او بامردم و درآخرهتک حرمت یک جانباز وآزاده هشت سال دفاع مقدس بوده و در راستای عمل به فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکرومنویات رهبر معظم انقلاب بوده است.

امام جمعه دیر با تشکر از حمایت‌های قشر‌های مختلف مردم از آنان به ویژه کسانی که در دردادگستری ازطرف قاضی مد نظر مورد بی احترامی وهتک حرمت قرار گرفته اند، خواست برای دفاع از حقوق مردم شهرستان و روشنگری در محاکم قضائی دست‌نوشته‌ای در این خصوص تهیه کنند.

حسینی همچنین مردم را به استناد فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر به حفظ انسجام و آرامش دعوت کرد و از آنان خواست از انجام هرعمل خلاف قانون و مقررات خودداری کنند.

امام جمعه دیر در خطبه‌های هفته پیش چه گفت؟

امام جمعه دیر در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه گفته بود، بار‌ها از همین تریبون شنیده‌اید بنده در سال‌های گذشته عرض کردم که حضور افرادی بی صلاحیت در بعضی از دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضائی خطرش از جنگ هشت ساله بیشتر است.

حسینی عنوان کرد: جنگ هشت ساله را مردم با دادن جان و فداکاری به پیروزی رساندند، ولی این آدم‌های ناصالح در بعضی دستگاه‌ها با اعمال و رفتار و برخوردشان با مردم و ارباب رجوع، مردم را که پشتوانه اصلی نظام هستند از نظام می‌گیرند بنابراین خطر این‌ها از خطر جنگ برای نظام بیشتر است.

خطیب جمعه دیر بیان کرد: من بار‌ها گفته‌ام که در دادگستری و جا‌های دیگر دارند مردم را ناامید می‌کنند، تذکر دادیم گفتند ما قاضی را بدون رضایت خودش نمی‌توانیم جا به جا کنیم که من پشت همین تریبون عرض کردم اگر شما زورتان به قاضی نمی‌رسد جا به جا کنید من به مردم که اختیار خودشان را دارند بگویم که جا به جا شوند.

او ادامه داد: با وجود تأکیدات مکرر آیت الله رئیسی مبنی بر تکریم ارباب رجوع و رفتار با ادب اسلامی و انسانی با مردم، همان‌هایی که ما عرض کردیم هنوز به راه و کار خودشان ادامه می‌دهند. اخیراً یکی از همین قضات دادگستری دیر با جانباز آزاده ما برخورد بسیار زننده و ناشایستی داشته است.

امام جمعه دیر عنوان کرد: بنده با رئیس دادگستری شهرستان دیر تماس گرفتم که گفت من از او (فرد جانباز وآزاده) عذرخواهی کردم، گفتم آن قاضی این گونه برخورد کرده عذرخواهی شما چه معنایی دارد، این آدم روحیه و رویه و اخلاقش همین است شما چرا عذرخواهی بکنید.

حسینی تاکید کرد: ما خیلی امیدی به مسئولین قضائی استان نداریم، چون بار‌ها گفته‌ایم؛ بنابراین از خود آیت الله رئیسی درخواست می‌کنیم بازرسی را اعزام کنند تا از نزدیک درد دل این آزاده جانباز ما را بشنود.

او گفت: چندسال است که من گفته‌ام نمی‌خواستم دوباره بگویم، ولی واقعاً برای ما مایه شرمندگی است که ما در این شهرستان باشیم و این گونه با رزمنده و ایثارگر و جانباز ما برخورد شود.

امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه امیدواریم اقدام لازم و سریع صورت گیرد، تصریح کرد: کمبود نیرو دارید داشته باشید، دادگاهی که این گونه با مردم، ارباب رجوع و یک آزاده برخورد می‌کند درش بسته و تعطیل شود بهتر است این چه وضعی است چرا حفاظت دادگستری استان نظارت نمی‌کند؛ من به احکامشان کاری ندارم که جای حرف دارد، ولی چرا این گونه برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا