کشته شدن ۴۷ هزار آمریکایی بر اثر تیراندازی در ۱۵ ماه گذشته

بر اساس آمار‌های منتشر شده ۴۷ هزار آمریکایی طی ۱۵ ماه گذشته بر اثر تیراندازی در این کشور کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، بعد از طرح مقابله با خطر حمل سلاح گرم در آمریکا -که دو روز پیش  از سوی جو بایدن اعلام شد- حداقل یک نفر در این کشو بر اثر تیراندازی کشته شده است.

آمار منتشر شده از موسسه «آرشیو خطرات سلاح» نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰، ۴۳ هزار آمریکایی در با سلاح گرم کشته شدند و ۶۱۱ تیراندازی دسته‌جمعی در این کشور بوقوع پیوسته است.

با شروع ژانویه سال جاری نیز ۴ هزار تن در تیراندازی‌های امریکا جان خود را از دست دادند. با این حال جمعیت قابل توجهی از آمریکایی‌ها با شروع همه‌گیری کرونا، اعتراضات علیه نژادپرستی و درگیری‌های انتخابات در پاییز گذشته شروع به خرید سلاح کرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه گذشته قوانینی برای محدود کردن حمل اسلحه گرم ارائه داد و تیراندازی‌های مکرر در این کشور را یک آبروریزی برای آمریکا در سطح بین‌الملل خواند. او از کنگره خواست این ۶ قانون را تصویب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
پراید ما چطور ؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
توی هر کشوری مثل آمریکا فروش انواع و اقسام سلاحهای گرم جنگی نظامی و مهمات مختلف انفجاری آزاد شود بیشتر از آمریکا کشته می دهند خدا رو شکر که در مملکت اسلامی عزیزمان سلاح های گرم نظامی جنگی فقط در دستان نظامیان نیروهای مسلح مومنین خردمندان بصیر عزیزانمان هستند و فروش سلاح های گرم جنگی در کشورمان آزاد نیست و خرید و فروششان جرم انگاری شده است . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار