افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق

منبعی محلی اعلام کرد تدابیر امنیتی در پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا واقع در استان الانبار، پس از کشف ۲۴ راکت در نزدیکی آن افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «قطری العبیدی» فرمانده الحشدالشعبی عراق در استان الانبار، از افزایش تدابیر امنیتی در پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا در غرب این استان خبر داد.

او گفت: نیرو‌های آمریکایی اقدامات پیشگیرانه خود را در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب انبار، به دلایل امنیتی، تشدید کرده است.

العبیدی در بیانیه‌ای افزود: نیرو‌های آمریکایی به دلایل امنیتی اقدامات امنیتی خود را در ساختمان پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی در منطقه هیت درغرب انبار افزایش داده است.

او اعلام کرد: نیرو‌های آمریکایی اقدامات امنیتی بی سابقه‌ای را در پایگاه هوایی عین الاسد همزمان با پرواز هواپیما‌های جنگی که بر فراز آسمان مناطق غربی پرواز می‌کنند، انجام داده اند.

این فرمانده الحشدالشعبی در استان الانبار تاکید کرد که اقدامات انجام شده از سوی نیرو‌های آمریکایی در عین الاسد، پس از پیدا کردن یک خودرو حامل ۲۴ راکت در منطقه‌ای در البستانیه در نزدیکی این پایگاه بوده است.

گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که ۲۴ راکت موجود در یک خودرو، در نزدیکی پایگاه عین الاسد کشف و ضبط شد. گفته می‌شود قرار بود با این راکت‌ها پایگاه عین الاسد هدف قرار گیرد.

برخی منابع به صابرین نیوز گفته اند این راکت‌ها از نوع گراد ۱۲۲ میلیمتری بوده که در گذشته نیز بخش نظامی متعلق به آمریکا در این پایگاه را هدف قرار داده بود.

تاکنون چندبار پایگاه‌های نظامی و سفارت آمریکا با راکت هدف قرار گرفته است که در اغلب موارد، مسئول حمله نامشخص بوده است.

همچنین حمله به کاروان‌های نظامی آمریکا نیز طی چند ماه گذشته افزایش یافته و نیرو‌های عراقی مهمترین علت آن را به اتمام رسیدن زمان حضور این نیرو‌ها در عراق می‌دانند و خواستار تسریع در اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه از سراسر اراضی عراق از سوی دولت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار