بازداشت خانواده‌های زندانیان سیاسی از سوی رژیم آل‌خلیفه

دو سازمان حقوق بشری در بحرین اعلام کردند مقامات این کشور خانواده‌های زندانیان سیاسی را که در تظاهرات مسالمت‌آمیز شرکت کرده بودند، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، دو سازمان «حقوق بشر بحرین» و «سازمان آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» در گزارش‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که مقامات بحرینی شمار زیادی از اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی را به دلیل مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز بازداشت کردند.

این دو سازمان در گزارش‌های خود اعلام کردند: بازداشت این افراد پس از آن صورت گرفته است که با برگزاری تجمعات مسالمت آمیز خواستار آزادی فرزندان خود در سایه شیوع کرونا در زندان‌های این کشور شده بودند.

سازمان آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین در گزارش خود گفت: دادگاه عالی بحرین سال گذشته «محمد رمضان و حسین موسی» را که پیشتر از زندان آزاد شده بودند، بار دیگر دستگیر و با وجود نبود مدارک به اعدام محکوم کرد.

بر اساس گزارش این سازمان، صدور احکام ناعادلانه علیه مخالفان بحرینی پس از اعتراف گرفتن از آن‌ها زیر شکنجه شدید صورت می‌گیرد.

این دو سازمان حقوق بشری، از مقامات بحرین خواستند بازداشت اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و صدور احکام ناعادلانه علیه مخالفان رژیم آل خلیفه را متوقف کنند.

در هفته اخیر صد‌ها بحرینی به درخواست شیخ عیسی قاسم در حمایت از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها به خیابان‌ها آمدند و از رفتار رژیم با زندانیان بخصوص در پی شیوع کرونا انتقاد کردند.

تظاهرات در بحرین پس از شهادت «عباس مال الله»، زندانی سیاسی و شیعه در زندان‌های رژیم آل خلیفه تشدید شد، زیرا عباس مال الله به دلیل ارائه نشدن خدمات پزشکی در زندان مرکزی «جو» به شهادت رسید همچنین خانواده این شهید بحرینی و سازمان‌های حقوقی نگرانی خود را از شرایط بسیار وخیم جسمانی او به دلیل زخمی شدن او با گلوله‌های ساچمه‌ای اعلام و تاکید کرده بودند که او نیاز فوری به خدمات پزشکی و بهداشتی دارد.

با وجود اینکه شهروندان بحرینی شرکت کننده در این تظاهرات خواستار آزادی زندانیان سیاسی و فعالان حقوقی شدند، زیرا انتشار ویروس کرونا در زندان‌ها در حال افزایش است، اما مقامات رژیم بحرین به این فریاد‌ها توجهی نمی‌کنند و درخواست‌های سازمان‌های حقوق بشری را نادیده می‌گیرند. این در حالی است که سکوت بین المللی وحشتناکی نیز در برابر این جنایت‌های رژیم آل خلیفه وجود دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار