بسته خبرهای شهرستان؛

اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی کنگاور/کشف و معدوم سازی یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در روانسر

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کنگاور گفت: در سال ۱۳۹۹، ۱۳ و نیم کیلومتر از شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی این شهرستان اصلاح و توسعه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حبیب‌الله خزایی مدیر آب و فاضلاب شهرستان کنگاور با بیان اینکه رضایت مشترکان در سایه یک سازمان موفق و پویا حاصل می‌شود، گفت : با توجه به تاکیدات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، تمام تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه شرکت آبفا کنگاور در راستای ارائه مطلوب خدمات و ارتقای رضایتمندی مشترکان برنامه ریزی شده است.

او با بیان اینکه در پارسال رفع مشکلات مجتمع آبرسانی «حصار» با جدیت دنبال و در اواخر تابستان افتتاح شد، گفت : مجتمع آبرسانی حصار در ۲ مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول آن، چهار روستای حصار، هزارخانی، زرده و رشتیان با ۲۱۳ خانوار انجام شد.

مدیر امور آبفای کنگاور افزود: تعویض الکتروپمپ و شناور مجتمع طاهرآباد و روستا‌های آران، فشخوران، عبدالتاجدین نهرالدوله، خمیس آباد، کوچه و اصلاح لوله فرسوده در راستای افزایش ظرفیت آب روستا‌ها نیز از جمله خدمات این شرکت در روستا‌های این شهرستان بوده است.

او افزود: در این مدت، ۲۹۳ انشعاب جدید آب در سطح شهر‌های کنگاور، گودین و روستا‌های تابعه نیز نصب و در اختیار مشترکان قرار گرفته است.

مدیر امور آبفای کنگاور ادامه داد: ضمن ترمیم جداره چاه آب علی آباد و مشکل کمبود آب نقاط مختلف شهر، چاه جدید شهر گودین تجهیز و چاه روستای عبدالتاجدین کف شکنی شده است.

خزایی با اشاره به توسعه و اصلاح بیش از یک کیلومتر از توزیع آب و خطوط انتقال گفت: در شهرستان کنگاور ۲ هزار و ۴۰۹ مورد رفع شکستگی و ترمیم حوادث انجام شده است.

او با بیان اینکه تامین آب شرب بهداشتی مهم‌ترین وظیفه ذاتی این شرکت است، گفت: پایش و کنترل بهداشت آب با هدف کنترل مستمر کیفیت آب شرب در مناطق مختلف سطح شهر، مخازن ذخیره و شبکه توزیع توسط پرسنل واحد کیفی شرکت مورد بررسی و نظارت دقیق قرار گرفته تا از ورود هرگونه آلودگی به شبکه توزیع جلوگیری شود و آب شرب بهداشتی در اختیار مشترکان قرار گیرد .

یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد

یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی کنگاور و روانسر کشف و معدوم شد.

رئیس شبکه بهداشت کنگاور گفت: بیشترین میزان مواد غذایی فاسد کشف شده مربوط به گروه نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌ها بود.

کامیار رستم آبادی افزود: در صورت تکرار تخلف از سوی این مراکز و اماکن، ضمن برخورد با متخلفان، پرونده آن‌ها به مراجع قضایی و تعزیراتی ارسال و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

او ادامه داد: رسالت اصلی مجموعه بهداشت تامین، حفظ و ارتقای شاخص‌های سطح سلامت است و این موضوع یکی از مهمترین فعالیت‌های مستمر و روزانه این مرکز است.

او از توقیف یک تن شیره انگور تقلبی در انبار مواد غذایی خبر داد و گفت: دستور اولیه قضایی معدوم سازی این مواد تقلبی صادر شده و با صدور رای نهایی، معدوم می‌شود.

رستم آبادی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی از سوی مراکز عرضه مواد غذایی یا اماکن عمومی موارد را از طریق تماس با شماره ۱۹۰ به ماموران بهداشت محیط اطلاع دهند.

آغاز برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب

برداشت نوبرانه گوجه سبز از سطح ۳۴۴ هکتار از باغات شهرستان سرپلذهاب آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت: پیش بینی شده بود میانگین عملکرد محصول گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب ۳ تن در هر هکتار باشد و در مجموع امسال یک هزار تن گوجه سبز از باغ‌های این شهرستان برداشت شود، اما متاسفانه به علت سرمای اخیر و کاهش محسوس دما عملکرد پیش بینی شده کاهش پیدا کرده است.

اردشیر نورمحمدی افزود: گوجه سبز برداشت شده شهرستان به استان‌های مجاور و حتی خارج از کشور با قیمت نوبرانه هر کیلوگرم۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان صادر میشود.

او گفت: از حدود ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی سرپل ذهاب، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن باغ است که سالیانه حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات از آن برداشت می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.