طوفان کرونای انگلیسی در مازندران

با غالب شدن کرونای انگلیسی در مازندران هم اکنون طوفانی از این ویروس را در استان شاهد هستیم.

 سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: طوفان ویروس جهش یافته انگلیسی را هم اکنون در استان شاهد هستیم ویروسی که هر زمان به یک شکلی درمی آید.

او با بیان اینکه این ویروس با  انتقال به افراد مختلف جهش بیشتری می‌کند، افزود:ممکن است یه ویروسی جهش یافته جدیدتر و قوی‌تر از ویروس انگلیسی ایجاد شود که مرگ و میر آنچنانی داشته و فاجعه انسانی رخ دهد.

 بابایی گفت:مازندران هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی بوده و شهر‌هایی هم که نارنجی اعلام شده اند به دلیل نزدیکی شهر‌های مازندران عملا قرمز هستند.

او افزود:محدودیت‌ها هم از امروز به طور جدی آغاز شد و تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت بوده  و مشاغل گروه ۲ تا ۴ تعطیل هستند.

 بابایی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به طور جدی در حال اجرا است، گفت:این سوش انگلیسی قدرت سرایت فوق العاده بالایی داشته و اگر یک نفر از اعضای خانواده مبتلا شود همه آن‌هایی که با فرد درگیر در ارتباط بوده بیمار خواهند شد.

اوبا بیان اینکه بیش از ۲۰۰ بستری روزانه در استان داریم و ترخیص به نسبت کمتر شده است، افزود:در بیمارستان‌های مازندران اکثرا ۵ یا ۶ نفر از اعضای خانواده‌ها به علت ابتلا به کرونا بستری هستند.

 بابایی گفت: تمام بیمارستان های استان بسیج شده اند که با ادامه این روند افزایشی کرونا دچار کمبود تخت نشویم، چون نیرو، فضا و تخت‌های استان محدود است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و چند ماهی تحمل کنند تا واکسیناسیون کرونا انجام و بحران‌ها تمام شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.