درگفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تعطیلات کرونایی چه تاثیری بر بازار سرمایه می‌گذارد؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: امسال به دلیل متغیر‌های بیشتری که تاثیر زیادی بر بازار سرمایه گذاشته مانند نرخ سود سپرده بانکی، عرضه بیش از از اندازه اوراق و سایر موارد به نظر نمی‌رسد که بازهم سرمایه گذاران سرمایه‌های خود را به سمت بورس بیاورند.

فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تاثیر تعطیلات اخیر در شهرهای قرمز بر بازار سرمایه، اظهار کرد: پاندمی کرونا به هر حال یک مسئله ای است که تنها بر  اقتصاد یک کشور یا فضای محدود در یک حوزه صنعتی تاثیر نگذاشته  بلکه یک جهان را در ابعاد مختلف  تحت الشعاع  خود قرار داده است.

او افزود: طبق گزارش اعلامی از جانب  بعضی از کشورها تولید ناخالص ملیشان تا آستانه ۲۰ درصد نیز  کاهش داشته است  به گونه ای که در این رابطه می توان به کشورهای فرانسه، انگلستان، آمریکا و ... اشاره کرد ناگفته نماند که کشور ما هم از این طرح مستثنا نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: تعطیلی ۱۰ روزه که در شهر‌های قرمز کشور رخ داد سبب شد تا  بیشتر شرکت‌ها و مشاغل با نصف نیرو کار کنند که به طور قطع بر عملکرد آن شرکت‌ها  اثر گذاشت،  نکنته‌ای که باید گفت در بحث عام نیز برخی از صنایع  به سبب اتفاق پیش آمده  فرایند تولید تا فروش محصولشان  با مشکل برخورد کرده است.

آقا بزرگی تاکید کرد: درست است برخی از مشاغل با اُفت مواجه شدند اما در این بین مشاغلی بودند که سوددهی بالایی داشتند نه تنها از رونق اولیشان کم نشد بلکه هرچه جلوتر می رویم شاهد رونق  گرفتن آنها هستیم  به طوری که می توان به صنایع آیتی در این رابطه  اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که مردم همانند اسفند سال ۹۸ بازهم سرمایه خود را به بورس  بسپارند یا خیر؟ اظهار کرد: امسال به دلیل متغییر‌های بیشتری که تاثیر زیادی بر بازار سرمایه گذاشته مانند نرخ سود سپرده بانکی، عرضه بیش از اداره اوراق و سایر موارد به نظر نمی‌رسد که بازهم سرمایه گذاران  سرمایه‌های خود  را به سمت بورس بیاورند.

او بیان کرد: به صورت سنواتی اگر بخواهیم بازار سرمایه را بررسی کنیم، بورس بعد از یک یا دو دوره که شاخص آن  با رشد مواجه می شود سال بعد در یک دوره رکود یا کم بازده  قرار  می گیرد.

آقا بزرگی در پایان در رابطه با تاثیری تعطیلات بر ارزش سهام  صنایع حاضر در بازار سرمایه، گفت: وقتی تعداد نیرو‌ها کاهش می‌یابد  و در صنایع تولیدی هنوز ابزار‌ی که در راستای تولید به کار گرفته می‌شود چندان  پیشرفته  نشده است علاوه بر آنکه  تولیدشان تحت الشعاع قرار می‌گیرد  تا حدودی ارزش سهامشان با کاهش مواجه  می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
۱۵ سال پیش سهام سیمان بیارجمند خریدیم.نصف پول رو نقد گرفتن و نصفش اقساط بود.خیلی از مردم چون پیشرفتی در پرژه نبود قسطاشون رو ندادن..الان بعد ۱۵سال هنوزم کارخانه راه نیوفتاده.حالا مسعولین شرکت با پررویی میگن کسایی که اقساط ندادن سهامدار نیستن..شما زیر تعهد خودتون زدید و پروژه رو نساختید حالا مردم مقصر شدن...پول مارو به نرخ روز پس بدید ما اصلا سهام نخاستیم..مگه اسگلیم که واسه کارخونه ای که هیچ پیشرفتی نداشته اقساط بدیم..همون پولی که اول دادیم هم از سرتون زیاده...یکی چرا این قضیه رو پیگیری نمیکنه؟؟؟کلی پول مردم رو خوردن یک ابم روش...
آخرین اخبار