اشغال ۹۶ درصدی تخت‌های ICU در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پرشکی اهواز گفت: ۹۶ درصد تخت‌های ویژه و ۸۰ درصد تخت‌های عادی اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پرشکی اهواز گفت: طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا مقرر شده است در ۱۰ روز آینده مقررات سختگیرانه در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال شود تا بیماری مهار شود و از ۲۰ اسفندماه تا اول فروردین‌ماه روند بیماری در خوزستان کاهشی بود، اما از اوایل تا ۱۰ فروردین‌ماه سیر بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است. از ۱۰ فروردین‌ماه به بعد تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

او بیان داشت: در حال حاضر ۹۶ درصد تخت‌های ویژه و ۸۰ درصد تخت‌های عادی اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند و در بخش‌های ویژه دچار محدودیت هستیم، اما با جابجایی و تغییر کاربری تخت‌ها، تلاش کردیم بیماری منتظر تخت ICU نماند.

ابول نژادیان تصریح کرد: در حال حاضر عمده بار مراجعه و بستری در شمال و شرق استان یعنی در شهر‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر و شوش، بهبهان و امیدیه است. وضعیت در اهواز ثابت است و شاهد افزایش نبوده‌ایم، اما کاهشی نیز نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی اهواز ادامه داد: در قله پیک، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خوزستان یک هزار و ۷۷۰ بیمار بود که تا ۵ فروردین‌ماه به یک هزار و ۴۰۰ بیمار رسید، اما از ۱۰ فروردین‌ماه مجددا روند بستری افزایش یافت به گونه‌ای که اکنون حدود ۲ هزار بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

این مقام مسئول گفت: تاکنون واکسن کرونا در استان خوزستان برای ۲۷ هزار نفر تزریق شده است. بیش از ۸۰ درصد بیماران دیالیزی خوزستان واکسینه شده‌اند و واکسن مورد نیاز برای مابقی این بیماران نیز موجود است، اما ممکن است برخی تمایل به تزریق واکسن نداشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.