نگرانی از افزایش پرشتاب شیوع کرونا / کرونا انگلیسی جان ۴۷ آذربایجانی گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شدت درگیری کرونای انگلیسی بالاست و افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها وضعیت مناسبی ندارند؛ به طوری که هفته گذشته ۴۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  با بیان اینکه از اوایل دی ماه تا پایان اسفند ماه سال گذشته با روند کاهشی کرونا در استان مواجه بودیم گفت:با وجود اینکه کرونای جهش‌یافته انگلیسی از بهمن ماه وارد استان شده بود، ولی توانسته بودیم از طریق مدیریت محلی بیماری را کنترل کنیم.

او با اشاره به اینکه در ۳۰ اسفند ماه سال گذشته ۳۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بودند، افزود: به دلیل ازدحام‌های چند هفته اخیر، در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ نفر بستری در بیمارستان‌ها داریم و ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز هستند.

او خاطرنشان کرد:شدت درگیری کرونای انگلیسی بالاست و افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها وضعیت مناسبی ندارند؛ به طوری که هفته گذشته ۴۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی شده، ادامه داد: آذربایجان شرقی جز ۱۲ استانی است که نگرانی نسبت به افزایش بیشتر بیماری در آینده وجود دارد و باید تمهیدات لازم برای کنترل آن اندیشیده شود.

صومی اضافه کرد: در موج سوم کرونا، بیماری در روستا‌های استان بیماری شیوع پیدا نکرده بود، ولی با توجه به افزایش تردد‌ها هم اکنون روستا‌های استان نیز درگیر شده‌اند.

فرماندار، شهردار و دادستان تبریز، جانشین نیروی انتظامی استان، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس اتاق اصناف و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز به بیان گزارش‌های مربوط به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار