استاندار گیلان مطرح کرد؛

گیلان در معرض شتاب خیلی تند به سمت اوج گیری ابتلا به کرونا

استاندار گفت: گیلان در معرض شتاب خیلی تند به سمت اوج گیری ابتلا به کرونا قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان شامگاه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: گیلان در معرض قرار گرفتن در شمار استان‌های با شتاب خیلی تند و تند به سمت اوج گیری ابتلا به کرونا است.

او افزود: مهمترین دلایل ارائه شده بروز وضعیت افزایش ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور توسط وزارت بهداشت در ستاد ملی، انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی از کشور عراق، رعایت نکردن جدی دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شکل گیری اجتماعات، خرید‌های پرشمار شب عید و دید و بازدید‌ها و سفر‌ها است.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونای گیلان با یادآوری شرایط دشوار پیشین در مقاطع مختلف سال گذشته اظهار داشت: همچنان بهترین و موثرترین راه مقابله و مهار این همه‌گیری؛ رعایت توصیه‌های بهداشتی، پرهیز از شکل گیری دورهمی، تجمع و نیز تردد‌های غیرضروری است.

زارع ادامه داد: انتظار داریم همه مردم و مسئولان این موارد را به دقت مراعات کنند تا میزان رعایت دستورالعمل‌ها افزایش یابد.

او تصریح کرد: تمهید مقدمات لازم برای سخت‌ترین شرایط از جمله افزایش تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های دولتی و خصوصی، افزودن اکسیژن ساز‌ها و دیگر امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای آمادگی مقابله با این بیماری در شرایط سخت، اندیشیده شده تا حتی یک بیمار نیز در گیلان بدون تخت نماند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: اجرای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مشاغل بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی پیام مهمی را به مردم و مسئولان برای رعایت بیشتر دستورالعمل‌ها ارائه می‌کند.

زارع افزود: فرمانداران، اتحادیه‌های صنفی، کمیته امنیتی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بسیج و سمن‌ها بر رعایت الزامات طرح جامع به ویژه توسط اصناف نظارت کرده و مطابق با قانون، با متخلفان برخورد شود.

او لزوم در پیش گرفتن سبک زندگی جدید متناسب با الزامات کرونایی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه را متذکر و یادآور شد: تغییر رفتار اجتماعی و برگزیدن سبک زندگی جدید از جمله خرید اینترنتی و دید و بازدید از طریق تماس تصویری و مجازی به جای حضوری، راه اصلی مقابله با کرونا و قطع چرخه زنجیره انتقال بیماری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا به اقشار مختلف جامعه بر اساس سند ملی واکسیناسیون اجرایی می‌شود، تصریح کرد: مهلت پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا نیز در جهت حمایت از متقاضیان این بخش تا شهریور ماه امسال تمدید شد.

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارد.

در حال حاضر شهرستان‌های سیاهکل، شفت، رضوانشهر و ماسال از شهر‌های نارنجی و ۱۳ شهر‌ستان دیگر استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.