آغاز ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از امروز

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد: فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از امروز (یکشنبه ۲۲ فرودین ماه) و پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیر ماه آغاز می‌شود.

بر این اساس؛ دانش آموزان پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از ۲۲ فروردین تا ۲۲ خرداد ماه و پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیر ماه تا ۱۶ شهریورماه فرصت ثبت سفارش دارند.

ثبت سفارش کتاب‌ها تنها از طریق پایگاه اینترنتی irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام و فرآیند توزیع کتاب‌های درسی نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

امکان ثبت‌نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز به فرض قبولی در همان پایه تحصیلی فعلی فراهم و پرداخت‌ها نیز به‌صورت اینترنتی است.

همچنین خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل‌شده و یا تغییر رشته داده است، می‌توانند از ۱۲ تیر ماه اطلاعات خود را ویرایش و اصلاح کنند.

افزایش ۲۵ درصدی میانگین قیمت کتاب‌ها نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف

برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی بیشترین قیمت کتاب های درسی ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در پایه‌های هفتم تا نهم ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان و در پایه‌های دهم تا دوازدهم در رشته ریاضی مبلغ ۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان و در رشته علوم تجربی نیز ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود، البته طبق روند سنوات قبل، برای دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار کتاب‌ها به‌صورت رایگان و یا نیم‌بها ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.