روستای «سیمین» همدان خانه بهداشت ندارد

دهیار روستای سیمین شهرستان همدان گفت: اهالی روستای سیمین به دلیل نداشتن خانه بهداشت و کوهستانی بودن این منطقه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مژگان کهوند، دهیار روستای سیمین شهرستان همدان گفت: از خانه بهداشت روستای اَبَرو هر چهار یا پنج ماه یکبار به روستا مراجعه می‌شود که در زمستان گذشته حتی یک بار کسی به سیمین نرفته است، از طرفی در مدتی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده مشکلات اهالی بیشتر شده و مجبورند به خانه بهداشت روستای اَبَرو یا همدان مراجعه کنند و اداره بهداشت باید فکر اساسی برای این مشکل بکند.

او با بیان اینکه اهالی روستا در بحث آب شرب نیز مشکلاتی دارند، افزود: مردم روستا کنتور آب را خریداری و تعویض کنتور کرده‌اند و دو سال است که اداره آب قرار بوده چشمه‌ای به چشمه‌های آب شرب روستا اضافه کند، اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی نکرده است.

دهیار روستای سیمین شهرستان همدان ادامه داد: از حدود یکی دو ماه دیگر روستا آب ندارد و مردم مجبور هستند از آب کشاورزی برای شرب استفاده کنند که برای سلامت آن‌ها تهدیدی محسوب می‌شود.

کهوند گفت: مدرسه روستا قدیمی بوده و اداره نوسازی دو سال پیش با پیمانکار قرارداد بست و اسکلت بندی کار انجام شد، اما به علت نبود اعتبار توکاری ساختمان باقی مانده و محل بازی بچه‌ها شده است.

او با بیان اینکه روستای سیمین مدرسه راهنمایی ندارد، گفت: پسر بچه‌های این روستا پس از اتمام دوران دبستان به دامداری و باغداری مشغول می‌شوند و دختران نیز ازدواج می‌کنند و به علت جمعیت کم روستا با احداث مدرسه راهنمایی مخالفت شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.