مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

لغو مراسم ماه مبارک رمضان و تعطیلی مساجد تصمیمی شتاب زده است

احمدی بااشاره به اینکه تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان اقدامی غیرکارشناسانه است، گفت: لغو مراسم ماه مبارک رمضان و تعطیلی مساجد تصمیمی شتاب زده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز یکشنبه در نود و نهمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، گفت: اجرای برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان متناسب با وضعیت کرونا در منطقه خواهد بود.

او  با اشاره به ظرفیت فضای رسانه‌ای افزود: از ۲ ابزار رسانه و تبلیغات محیطی در ماه مبارک رمضان امسال بهره خواهیم برد.

احمدی از تشکیل ۱۵ کارگروه ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: کارگروه کودک و نوجوان، کتاب، مسجد، قرآنی، رسانه‌ای و تبلیغ نوین مهمترین کارگروه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ادامه داد: بی‌شک حال معنوی ماه مبارک رمضان و انتقال معارف دینی در فضای واقعی بیشتر از فضای مجازی قابل لمس و بهره برداری است، اما در شرایط کنونی که حفظ سلامت جسمی مومنین امری مهم است باید از این ابزار قوی بیشترین استفاده را بکنیم.

احمدی تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان را اقدامی غیر کارشناسانه عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رفت تصمیم برای تعطیلی مساجد با مشورت کارشناسان امر صورت می‌گرفت، اما به هر حال باید منتظر فروکش کردن آمار مبتلایان باشیم تا شاید بتوانیم نیمه دوم ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر مراسماتی با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ضمن اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه بندگی و دلدادگی ملت مومن و حقیقت جوی ایران فرصتی برای پالایش نفس از رذایل است و توجه به این ماه مبارک و اعمال وارده آن بر هر مرد و زن مومنی واجب است از این رو نمی‌توان به سادگی نسبت به برقراری و عدم برقراری مساجد و مراسمات در این ماه مبارک تصمیم گیری کرد.

او با بیان اینکه عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در ماه محرم و صفر ثابت کردند عزاداری و برقراری عزا با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی امکان پذیر است، افزود: طبق آمار رسمی ستاد ملی کرونا پس از ایام عزاداری بیشترین موارد رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط هیئت های مذهبی و مساجد بوده و کمترین آمار مبتلایان را داشته است؛ بنابراین تعطیلی مراسمات و مساجد در ماه مبارک رمضان تصمیمی شتاب زده است.

احمدی گفت: انتظار می‌رفت ستاد ملی کرونا در ایام نوروز محدودیت‌های بیشتری را برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور اعمال می‌کرد تا امروز مجبور به تعطیلی مغازه‌ها و مراکز فرهنگی و مذهبی نمی‌شدیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مهار کرونا در کشور گفت: مهار کرونا منوط به رعایت همه مردم و وحدت عملی نسبت به مواجهه مردم با این ویروس منحوس است.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
دلمون لک زده واسه مراسمای ماه رمضون:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
آره دقیقا پارسال گفتیم انشالله سال بعد امسالم که اینجوری شد:(