نیاز روزانه بازار خوزستان به ۳۷۰ تن مرغ کشتار روز

 معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برای رفع مشکل کمبود مرغ، در استان روزانه باید حدود ۳۷۰ تن مرغ کشتار روز توزیع شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهرام جباری معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص آخرین وضعیت مرغ در استان گفت: در حال حاضر با تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، قیمت هر کیلو گرم مرغ کشتار روز برای مصرف‌کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و نباید کسی مرغ را با قیمتی بالاتر از این به مردم بفروشد.

او افزود: در خوزستان روزانه باید حدود ۳۷۰ تن مرغ کشتار روز توزیع شود تا بازار دچار مشکل و کمبود نشود و بتوانیم نیاز مردم به مرغ را تامین کنیم، در غیر این صورت مجددا چرخه عرضه و قیمت بر هم خواهد خورد و با مشکلاتی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

جباری اظهار داشت: برای اینکه شاهد این میزان توزیع مرغ در بازار باشیم باید روزانه حدود ۴۵۰ تن مرغ زنده به کشتارگاه‌های خوزستان ارسال شود تا پس از کشتار، وارد بازار شوند و چرخه مطلوب به وجود آمده در قیمت و میزان مرغ عرضه‌شده در بازار حفظ شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: با توجه به این مساله، بازرسان سازمان صمت در گشت‌هایی بر قیمت و روند توزیع مرغ در خوزستان نظارت می‌کنند تا در صورت مشاهده فروش مرغ کشتار روز با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، با فروشندگان متخلف برخورد شود.

 این مقام مسئول  اذعان داشت: در حال حاضر مرغ به میزان کافی در بازار خوزستان وجود دارد، اما تولید مرغ کشتار روز با توجه به نیاز مردم باید استمرار داشته باشد تا در ماه رمضان با کمبود مرغ مواجه نشویم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.