بیش از یک میلیون تن گندم در خوزستان برداشت می‌شود

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن محصول گندم از اراضی زیر کشت استان برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عبدالرضا سیداحمدی مدیر زراعت جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی برداشت یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن گندم در استان طی امسال، گفت: گندم مهم‌ترین گیاه زراعی در ایران است و در استان هر ساله حدود ۶٠ هزار کشاورز در فصل پاییز کشت این محصول را انجام می‌دهند که بیشترین تعداد بهره‌بردار را در بین محصولات زراعی به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه گندم در تمامی شهرستان‌های خوزستان کشت می‌شود و بیشترین میزان تولید و خرید آن به شوش، اهواز، شوشتر و دزفول اختصاص دارد، افزود: این محصول در خوزستان به علت سطح زیرکشت زیاد آن، بیشترین مصرف نهاده‌ها و اشتغال‌زایی را در کشاورزی استان ایجاد کرده است و هر ساله در فصل برداشت، ۳ هزار کمباین در خوزستان فعالیت می‌کنند.

سیداحمدی اظهار داشت: بیشترین میزان تولید و خرید گندم در شهرستان شوش است و میزان تولید آن در این منطقه به صورت متوسط سالانه، بالای ١٧٠ هزار تن است و شوشتر نیز در رتبه دوم میزان تولید و خرید گندم قرار دارد که در سال‌های پرباران و مناسب تا ١۵٠ هزار تن این محصول تولید می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آمادگی خرید گندم از کشاورزان با نرخ تضمینی بوسیله سازمان تعاونی روستایی و شرکت غله و بازرگانی خوزستان تصریح کرد: کشاورزان نیز برای حمایت از تولید و افزایش ضریب خوداتکایی، محصولات خود را تنها به مراکز تعیین‌شده برای خرید تضمینی تحویل دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.