رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

آثار برگزیده عکس رشد نمودی در محتوای آموزشی ندارد

ملکی با انتقاد از نادیده گرفتن آثار برگزیده جشنواره عکس گفت: بین آثار این جشنواره و محتوای کتاب درسی باید پیوند برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی در اختتامیه جشنواره عکس رشد که به طور مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه عکس به عنوان یک رسانه می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد که پیام‌های آشکار و پنهان بسیار در پی دارد،  اظهار کرد: جشنواره عکس رشد در این مسیر گام برداشته است  و شاهد هستیم که آثار قابل قبولی در جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

او با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فیلم، کتاب و عکس رشد توسط سازمان پژوهش بیان کرد: هریک از این جشنواره ها  به طریقی  استعداد‌های دانش‌آموزان را مورد توجه قرار می‌دهند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به اشاره به اینکه در جشنواره عکس اثری را نمی‌توان یافت که پیامی را منتقل نکند، تصریح کرد:باید سعی کنیم تا جشنواره سال آینده قوی‌تر از امسال باشد در غیر این صورت باید به دنبال عوامل موثر در پیشرفت باشیم.

به گفته ملکی  با عکس می‌توان واقعیت‌ها را نشان داد و باید توسط عکس صیاد واقعیت‌های خوب باشیم ضمن آنکه عکس در روند آموزش هم موثراست.

او اضافه کرد: انتظار داریم هرچه از عمر جشنواره سپری می‌شود روند آن پیشرفت کرده و بالغ‌تر شود تا عکس‌ها بتوانند کارکرد تربیتی خود را ایفا کنند ضمن آنکه وجه دیگر عکس کشف زیبایی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: از عکس می‌توان بهره برداری آموزشی داشت و تاثیر مثبتی بر روند تعلیم و تربیت داشته باشد اما  متاسفانه مشکل اینجاست که هیچ ارتباطی بین این جشنواره و آثار آن با دفاتر تالیف ما وجود ندارد.

ملکی تصریح کرد: باید در قالب کارگروهی برنامه‌ریزی شود تا  این عکس‌ها در منابع درسی و متون آموزشی به کار گرفته شود و   از این طریق بین محصولات جشنواره‌ها و متون آموزشی ما ارتباط برقرار شود.

در پایان این مراسم برگزیدگان جشنواره عکس رشد تعیین شدند و از آنها تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.