حمایت ۱۱ هزار حامی از سه هزار فرزند محسنین استان قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۷ حامی از سه هزار و ۴۲۲ فرزند محسنین حمایت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فرزاد فرهادی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: اکرام ایتام و محسنین برای حمایت از فرزندان طراحی شده است البته در طرح اکرام ایتام فرزندان از نعمت پدر یا مادر محروم هستند، ولی در طرح محسنین فرزندان از نعمت پدر بهره‌مند هستند، اما پدر به واسطه بیماری صعب العلاج و یا مسائل بغرنج دیگر توانایی اداره زندگی را ندارد و حتی نگهداری پدر هزینه‌هایی را متوجه خانواده کرده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اضافه کرد: در برخی از خانواده‌های تحت حمایت طرح محسنین، فرزندان وضعیت نامناسب تری به نسبت خانواده‌های ایتام دارند چراکه هزینه‌های زندگی به واسطه بیماری پدر مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار و ۴۲۲ فرزند محسنین در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از این تعداد هزار و ۸۳۸ نفر دختر و مابقی پسر هستند.

فرهادی عنوان کرد: بیشترین تعداد فرزندان محسنین در قزوین با هزار و چهار نفر و کمترین تعداد در ضیاءآباد با ۲۴ نفر است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: بیشترین تعداد فرزندان محسنین در قزوین، البرز و اقبالیه به ترتیب هزار و چهار، ۶۰۰ و ۲۸۹ نفر است.

وی گفت: برای حمایت از این افراد ۱۱ هزار و ۱۷ حامی با این نهاد همکاری دارند که از این تعداد بیشترین حامیان در قزوین، البرز و اقبالیه به ترتیب چهار هزار و ۱۹۳، هزار و ۲۲۸ و ۶۶۳ نفر ثبت شده است.

فرهادی تأکیدکرد: متوسط سرانه کمک دریافتی فرزندان محسنین از سوی حامیان بیش از ۲۵۹هزار تومان در استان است که بیشترین میزان سرانه کمک در الموت شرقی با میانگین بیش از ۶۲۳ هزار تومان است.

وی یادآورشد: متوسط کمک حامیان در استان بیش از ۸۰ هزار تومان است که بیشترین میزان سرانه کمک حامیان در خرمدشت ۲۱۷هزار تومان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار