افزایش تعداد ثبت نام کنندگان شورا‌های روستایی در بهاباد

فرماندار بهاباد گفت: آمار ثبت نام کنندگان انتخابات شورا‌های روستایی در بهاباد به ۱۳۹ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، خانی زاده فرماندار بهاباد گفت: ثبت نام ۱۳۹ نفر تا ساعت ۲۰ امروز برای داوطلبی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستایی در بخش‌های مرکزی و آسفیچ شهرستان بهاباد انجام شده است.
او افزود: از مجموع آمار ثبت نام داوطلبان، ۵۵ نفر در بخش مرکزی و ۸۴ نفر هم در بخش آسفیچ است که از این بین ۱۲۱ نفر آقایان و ۱۱ نفر بانوان هستند.  
محمدمهدی خانی زاده به روش‌های حضوری و غیر حضوری ثبت نام اشاره کرد و ادامه داد: تنها ۲۳ نفر به صورت غیر حضوری و مابقی افراد به صورت مراجعه حضوری در بخشداری‌ها اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

خانی زاده بیان داشت: آخرین مهلت ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی روستا تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین‌ماه است.
فرماندار بهاباد از علاقه‌مندان و افراد تأثیر گذار  در عمران و آبادانی شهرستان به ویژه در روستا‌ها دعوت کرد از فرصت یک روز باقیمانده برای ثبت نام استفاده کنند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

او تصریح کرد: شورا‌ها از نهاد‌های مردمی هستند و نقش مهمی در تصمیم گیری‌ها و تسریع در روند توسعه پایدار در سطوح مختلف دارند.

فرماندار بهاباد در خصوص لزوم ارائه گواهی عدم سوءپیشینه در زمان ثبت نام گفت: با توجه به موافقت وزارت کشور جهت تسهیل در ثبت نام، داوطلبین می‌توانند با تکمیل تعهدنامه در محل ثبت نام واقع در بخشداری‌ها بدون نیاز اولیه به حضور در دفاتر صدور گواهی، ثبت نام نهایی خود را انجام داده و گواهی عدم سوءپیشینه را متعاقبا و قبل از جلسه هیات اجرایی به بخشداری تحویل نمایند.

خانی زاده ادامه داد: داوطلبان می‌توانند علاوه بر روش حضوری از طریق غیر حضوری از طریق موبایل یا رایانه شخصی خود از طریق پرتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir به سهولت ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه مهلت ثبت نام ۲۲ فروردین است و تمدید نخواهد شد، یادآور شد: برای تشکیل شورا در هر روستا ثبت نام حداقل ۴ نفر الزامی بوده و در صورتی که تعداد داوطلبین کمتر از حد نصاب ۴ نفر باشد، شورا در آن روستا تشکیل نخواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار