پروازهای انگلیس از ۱۶ اردیبهشت از سرگرفته می‌شود

بعد از گذشت ۴ ماه از توقف پروازهای انگلیس از ۱۶ اردیبهشت ماه پروازهای تهران-لندن از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دوشنبه اول دی‌ماه سال گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواست به منظور رعایت اقدامات احتیاطی برای مقابله با نوع جهش یافته ویروس کووید ۱۹ در برخی کشورها، همه پروازهای خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد کشور انگلستان لغو شود.

با توجه به گسترش چشم گیر ویروس کرونا در انگلیس از اول دی تا کنون تمامی پروازهای انگلیس لغو شده اما این در حالی است که ویروس انگلیسی به کشور از طریق مرزهای هوایی و زمینی با عراق به ایران منتقل شد به طوری که در یک بازه زمانی تمامی استان های جنوبی از جمله استان خوزستان وضعیتشان به رنگ قرمز تبدیل شد.

بعد از گذشت ۴ ماه از توقف پروازهای انگلیس که این لغو پروازها هر ماه از سوی وزارت راه وشهرسازی و وزارت بهداشت تمدید می‌شد، امروز سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از آغاز مجدد پروازهای تهران-لندن خبر داده است.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که به دلیل درخواست زیاد اتباع ایرانی که در کشور انگلستان هستند، درخواست از سر گیری پروازهای انگلیس را ارائه کرده ایم.

او ادامه داد: پرواز فوق العاده تنها در هفته گذشته ایران ایر برای بازگشت مسافران گذاشته بود اما فعلا برای از سرگیری کامل پروازها درخواست ارائه کرده ایم.

برای برقراری پروازهای انگلیس تابع نظر وزارت بهداشت هستیم

البته امروز محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی، ممنوعیت تردد به ۳۹ کشور و همچنین تداوم ممنوعیت سفر به انگلیس در پی شیوع کرونای انگلیسی (جهش یافته) را اعلام کرده بود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است که ما تابع تصمیمات وزارت بهداشت هستیم و هر زمان که این وزارت خانه و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در این خصوص بگیرد ما انجام خواهیم داد.

اما  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دفاتر فروش هما در تهران و لندن از آغاز پروازهای تهران-لندن ایران ایر و همچنین تعویض بلیت‌های ابطالی این پروازها خبر داده است.

در نامه‌ای که مدیرکل مسافری ایران ایر به دفاتر فروش تهران و لندن این شرکت هواپیمایی ارسال کرده، نسبت به آغاز فروش بلیت پروازهای تهران-لندن و تعویض بلیت‌های ابطالی از ششم ماه می (۱۶ اردیبهشت) تا ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) اطلاع رسانی شده است.

براساس این گزارش به نظر می رسد با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای خارجی از جمله انگلیس و ترکیه اتباعی که در این کشورها هستند تمایل دارند که هرچه سریع تر به ایران بازگردند .

 برقراری مجدد دو پرواز در هفته به انگلیس

 حسین جهانی مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت : با رفع محدودیت‌های کرونایی در کشور انگلیس، پرواز به این کشور در روزهای یک‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته انجام می‌شود که براساس برنامه‌ریزی انجام شده این پروازها از ۱۶ اردیبهشت‌ماه  امسال انجام خواهد شد.

او در ادامه افزود: پرواز تهران-لندن در روزهای یک‌شنبه و پنج‌شنبه در ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) را ترک می‌کند و در ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه وارد فرودگاه لندن می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:  پرواز برگشت در روزهای یک‌شنبه و پنج‌شنبه در ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه هیتروی لندن پرواز و در ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه وارد فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
آنچه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک-مردم بیچاره رو قرنطینه میکنید
آخرین اخبار