از سوی شهرداری بندر ماهشهر رخ داد؛

تخلیه قنادی علی رغم جاری بودن پرونده حقوقی بر سر مالکیت آن

شهرداری بندر ماهشهر یک شیرینی سرا را علی رغم آنکه پرونده حقوقی بر سر مالکیت آن جاری است، تخلیه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جدال حقوقی بر سر شیرینی سرا در بندر ماهشهر که به محل کشمکش میان شهرداری و صاحب امتیاز آن تبدیل شده بود، حالا و علی رغم جاری بودن پرونده حکم تخلیه آن اجرا شد.

شهرداری ادعا دارد که مالک این زمین است در حالی که بر اساس گفته‌های عبدالرضا فرحه مطوری، صاحب امتیاز این قنادی، مالک اصلی، اداره راه و شهر سازی است و با توجه به اسناد و مدارک موجود، ملک شیرینی سرا باید واگذار شود.

مطوری پیشتر در این خصوص به ما گفته بود که در سال ۱۳۷۵ و برای گذران زندگی خود در ملک دولتی اقدام به ساخت و ساز کرد، اما بر اساس مصوبه هیئت وزرا و طبق ماده ۷ خالصجات، زمین‌های دولتی که پیش از سال ۱۳۸۳ از سوی مردم ساخته شده باشند، افراد می‌توانند با ارائه مستندات و مدارک و هماهنگی با سازمان مربوطه اقدام به ثبت سند شخصی به نام خود نمایند.

هم اکنون همه انشعابات به نام مالک ثبت شده، اما شهرداری می‌گوید مالک این مکان است و با طرح مسئله در دادگاه موفق شده حکم تخلیه را به دست آورد، هر چند حکم ابتدایی نیز به نفع صاحب امتیاز قنادی صادر شد و سپس به نفع شهرداری بندر ماهشهر تغییر یافت.


بیشتر بخوانید


تخلیه شیرینی سرا در ماهشهر

عبدالرضا فرحه مطوری، متصدی و صاحب امتیاز این شیرینی سرا در گفتگو با خبرنگار ما با «خلاف شرع» دانستن این حکم، آن را «به غارت بردن اموال مردم از سوی شهرداری» توصیف کرد و گفت: حکم بدون حضور نماینده دادستان اجرا شد و فقط مأمور کلانتری و کارگران شهرداری در آنجا حضور داشتند که نهایتا هم کلید قفل تحویل کارکنان شهرداری شد.

تخلیه قنادی علی رغم جاری بودن پرونده حقوقی بر سر مالکیت آن

او افزود: پرونده حقوقی مربوط به مالکیت این قنادی در حال بررسی و در جریان بود و قاعدتاً باید حکم متوقف می‌شد، اما هماهنگی میان برخی دستگاه ها، چنین «بی قانونی هایی» را رقم می‌زند.

تخلیه قنادی علی رغم جاری بودن پرونده حقوقی بر سر مالکیت آن

فرحه مطوری بیان کرد: رئیس کل دادگستری استان پذیرفته تا این پرونده بررسی شود و امروز نیز پیامی مبنی بر ثبت آن، به دستم رسید که تنها امید ما اجرای درست حکم و تبعیت و پیروی از قوانین است.

تخلیه قنادی علی رغم جاری بودن پرونده حقوقی بر سر مالکیت آن

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بنده دقیقا میدونم حاج رضا فرحه مطوری آدم سالم و پاک ی هستن و عمر و جوانی خود را صرف این واحد صنفی قرار راه است...هم اشتغال رایی کرده و هم هزینه های بسیاری متحمل شده است این حق آقای فرحه مطوری نیست آقای شهردار محترم...خلیل قنواتی هستم از ماهشهر
Iran (Islamic Republic of)
مستانه
۲۱:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
واقعا اگه یه شهرستان بتونه علی رغم اینکه رییس قوه قضاییه دستور رسیدگی مجدد داده دوباره رای رو به نفع شهرداری بدن واویلاست.یعنی کلا یه شهرستان رییس یه قوه رو نادیده گرفته و اینجاست که باید گفت اینا عوامل ضدانقلاب هستن که میخوان مردم عادی رو تحریک کنن
آخرین اخبار