انتقاد مسکو از رویکرد دوگانه غرب در قبال روسیه و اوکراین

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از رویکرد غرب در مواجهه با تنش‌های مسکو و کی‌یف انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (یک‌شنبه) در پیامی به انتقاد از رویکرد غرب به تنش میان روسیه و اوکراین پرداخت.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «غرب در قبال تجمع نیرو‌های اوکراین در دونباس سکوت اختیار کرد. این سکوت ازسوی کی‌یف به معنای تاکتیک حمایتی قلمداد شد و این کشور را به تشدید تنش ترغیب کرد. اکنون غرب روسیه را مقصر می‌داند، در حالی‌که وضعیت حال حاضر به دلیل رویکرد دوگانه غرب است.»

روز گذشته «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، دیداری در استانبول با «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود، برای رایزنی درباره تحولات اوکراین داشته است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین)، هفته گذشته از افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین و احتمال وقوع جنگ داخلی خبر داد.

به‌تازگی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در تماسی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، برضرورت پای‌بندی مقامات اوکراین به توافق مینسک، به‌ویژه ضرورت گفت‌وگو‌های مستقیم با جمهوری‌های «لوهانسک و دونتسک» و تعیین شرایط ویژه برای منطقه دونباس تاکید کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، نیز با اشاره به موضوع روسیه و اوکراین و مستقر شدن نیرو‌های روسی در مرز این کشور، گفت: «واشنگتن از حضور این نیرو‌ها در مرز اوکراین نگران است.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار