دندان پوسیده را به بهانه کرونا در دهان نگه ندارید

معاون دانشکده دندانپزشکی بوشهر گفت: خطر نگه داشتن دندان پوسیده در دهان از خطر مراجعه به مطب دندانپزشک بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر علیرضا جعفری معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تبریک ۲۳ فروردین روز دندانپزشک بیان کرد: با شیوع کرونا به علت ترس از ابتلا به بیماری، مراجعه به دندانپزشکی و مکان‌های حوزه سلامت دهان و دندان کاهش یافت و  سلامت دهان و دندان با وجود اهمیتی که دارد، تحت تاثیر قرار گرفت.

او ادامه داد: اگر چه حضور در مکان‌های حوزه پزشکی با مقداری ریسک یا خطر رو به روست، اما اگر مراجعه منظم صورت نگیرد، مشکلات بعدی افزایش می‌یابد.

این دندانپزشک افزود: مراجعه به موقع و منظم به دندانپزشک باعث می‌شود هم مشکلات بعدی کمتر شود هم هزینه‌ها کاهش یابد.

جعفری تاکید کرد: در حوزه دندانپزشکی پیش از کرونا هم به علت وجود برخی بیماری‌ها، شیوه‌نامه‌های بهداشتی خاصی داشت که رعایت می‌شد اکنون هم شیوه‌نامه‌ها با جدیت بیشتری رعایت می‌شود. گزارش‌ها نیز حاکی است که اصول بهداشت کرونایی مانند رعایت فاصله گذاری در اتاق‌های پذیرش بیمار در دندانپزشکی‌های استان بوشهر تقریبا به خوبی رعایت می‌شود.

او گفت: احتمال ریسک بیماری برای مراجعان به دندانپزشکی‌ها کم است و دندانپزشکان هم که بیشتر در معرض خطر هستند، تا کنون کمتر دچار مشکل شده‌اند.

معاون دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خطر باقی ماندن دندان‌های پوسیده یا مشکل دار در دهان، بیش از خطر حضور در مطب دندانپزشکی است. مردم نباید منتظر باشند که دندان درد بگیرد یا خالی شود و بعد به دندانپزشک مراجعه کنند، بلکه باید معاینه دوره‌ای را مد نظر داشته باشند.

جعفری عنوان کرد: معاینه دوره ای باید هر سه تا ۶ ماه انجام گیرد و اگر این نکته رعایت شود، زودتر و هزینه‌ای کمتر مشکل فرد برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.