رکورد زنی استان همدان در کشت گلرنگ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال با کاشت هزار و ۸۷۰ هکتار گیاه گلرنگ رکورد کاشت این محصول را در کشور زدیم.

شهرام پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: امسال هزار و ۸۷۰ هکتار از زمین‌های آیش استان به زیر کشت دانه‌های روغنی گلرنگ رفت و در کاشت این محصول مورد نیاز کشور رتبه نخست را داریم.

او با بیان اینکه بیش از ۱۵ درصد دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور را در ایران تولید می‌کنیم افزود: گیاه گلرنگ در زمین‌های آیش و برای سود آوری بیشتر کشاورزان کاشته شده اند.

پرورش اظهار داشت: برای خرید کامل این محصول در استان آماده هستیم و با توجه به میزان بارندگی در استان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلو گرم گلرنگ در هر هکتار برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از سم پاشی و مبارزه با آفات در مزارع و باغات استان هم خبر داد و گفت: امسال با سم پاشی به موقع آفات در مزارع وجود ندارد  و سم پاشی برای مبارزه با سن غلات و سن مادر همچنان ادامه دارد.

پرورش با اشاره به توسعه گلخانه‌ها و آبیاری نوین هم برای افزایش تولید محصول و کاهش مصرف آب در استان افزود: پارسال ۴۰ هکتار گلخانه‌های استان را توسعه دادیم و هم اکنون سطح زیر کشت گلخانه‌های استان ۱۷۲ هکتار است.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار