معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

دسترسی بیماران سیستان و بلوچستان به داروی فاویپیراویر تسهیل شد

کیخا گفت: به منظور تسهیل و افزایش دسترسی بیماران مبتلا به کرونا داروی ضد ویروسی فاویپیراویر توسط تعدادی از داروخانه‌ها در شهر زاهدان، خاش و سراوان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کیخا معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان   گفت: داروی فاویپیراویر، تنها با ارائه نسخه از پزشکان متخصص عفونی، ریه، داخلی و یا پزشکان عمومی آشنا به پروتکل‌های درمانی کرونا در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و همچنین پیشگیری از قاچاق این فرآورده، تعداد دارو مشخصات بیمار و پزشک معالج توسط داروخانه در سامانه «تیتک» ثبت می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هیچ کمبودی درخصوص تامین داروی مورد نیاز بیماران در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به آغاز موج چهارم کرونا در کشور و احتمال افزایش تعداد مبتلایان در روز‌های آتی اقدامات لازم در رابطه با تامین دارو‌های مورد نیاز بیمارستان‌ها بویژه دارو‌های اصلی مورد نیاز در درمان بیماران کرونایی انجام شده است.

کیخا ادامه داد: براساس آخرین گزارشات دریافتی از بیمارستان‌های تابعه هم‌اینک وضعیت دارو و تجهیزات مصرفی این مراکز در حد مطلوب قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار